تحول جهان آینده بر بستر اقتصاد دیجیتال ایجاد می شود

مدیرکل توسعه کسب و کار مخابرات ایران در نشست هم اندیشی و هم آفرینی نقشه راه توسعه اقتصاد دیجیتال استان قزوین ،گفت: آینده اقتصاد دیجیتال و توسعه پایدار می‌تواند با کمک ظرفیت‌ها و هم افزایی، تحول عظیمی در انقلاب صنعتی چهارم ایجاد کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه قزوین؛دکتر  یاسر باقری مدیر کل بررسی های اقتصادی و کسب و کار شرکت مخابرات ایران اظهارداشت: امروز با عبور از سه انقلاب مهم صنعتی وارد انقلاب چهارم شده ایم و شاهد تحول شگرف در اقتصاد دیجیتال هستیم و اگر انقلاب صنعتی چهارم را نادیده بگیرم و هر دستگاه به فراخور خود به شکل تک بعدی، بخشی از اقتصاد دیجیتال را عملیاتی سازد، بی شک توسعه پایدار نداشته و در آینده ضربه خواهیم خورد.

دکتر باقری در ادامه اضافه کرد: امروز اقتصاد دیجیتال براقتصاد کشورها سایه می اندازد و رتبه بندی اقتصاد جهانی را تغییر می دهد، تا جایی که هر کشوری که در این زمینه  پیشتاز بوده و اقتصاد پویایی داشته باشد ، می تواند در رتبه های برتر جهانی جایگاهی داشته باشد.

یاسر باقری با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال از موضوعات خرد تا کلان را درگیر می کند، تصریح کرد: در این شرایط هیچ چاره ای نداریم مگر آن که از فعالیت های خرد و کوچک گرفته و از فرد تا خانواده و همه دستگاهها باید در زمینه اقتصاد دیجیتال ورود کرده و آن را جدی بگیریم و از این ظرفیت برای رونق کسب و کارها استفاده مطلوب کنیم.

وی در ادامه اظهارداشت: بایستی از یک دهه گذشته در اقتصاد دیجیتال فعال می شدیم تا از قافله جهانی عقب نمانیم اما امروز هم بایستی با سرعت این مسیر را طی کنیم و عقب ماندگی گذشته جبران شود.

مدیرکل توسعه کسب و کار مخابرات ایران بیان کرد: امروزه فقط با اتکا به فناوری های نوظهور و توسعه زیست بوم‌های ارتباطی می توانیم به اشتغال و کسب و کارها کمک کنیم و برای رسیدن به آن بایستی زیرساختهای آن توسط مخابرات مهیا شود

دکتر باقری در بخشی از سخنان خود اظهار داشت  امروز همه کسانی که اطلاعاتی از هوش مصنوعی و اقنصاد دیجیتال داشته باشند با ایده های خود می توانند حتی در خانه خود نسبت به ایجاد اشتغال و کارآفرینی اقدام کنند و این فرصت در عصر جدید برای همه ایده پردازان مهیا شده است.

باقری در پایان خاطرنشان کرد: کارگروه‌ توسعه اقتصاد دیجیتال در قزوین از اردبیهشت ماه سال جاری راه اندازی شده و با تمرکز بر فرهنگ سازی و آموزش به عنوان یکی از رکن های مهم این حوزه گامهای بسیار مثبتی برداشته است.همچنین امروز باید براساس زیست بوم و آمایش سرزمینی اقدام کنیم، چرا که اقتصاد دیجیتال در زنجیره ارزش قرار می‌گیرد و اگر بر اساس ظرفیت‌ها و فرصت‌ها و اولویت‌های زیست بوم نباشد کارایی ندارد

انتهای  رپرتاژ آگهی

  • جمعه/ ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403080402559
  • خبرنگار :