جنگ پهپادها برای امداد و نجات برج‌های آسیب‌دیده

رقابت پهپادی  ۱۱ تیم دانشجویی و دانش‌آموزی، از دیگر بخش‌های المپیک فناوری ۲۰۲۴ است که این تیم‌ها در دو لیگ امداد و نجات و سرعتی رقابت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، امیرعلی ستایشی، مسئول لیگ ربات‌های پرنده المپیک فناوری در حاشیه المپیک فناوری ۲۰۲۴ که در منطقه بین‌المللی نوآوری (پارک فناوری پردیس) از اول آبان ماه به مدت ۷ روز در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران گفت: رقابت‌های امسال در قالب ۳ شاخه (دو لیگ دانشجویی و یک لیگ دانش‌آموزی) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۱ تیم دانشجویی و دانش‌آموزی در این رقابت حضور دارند، ادامه داد: مأموریت‌های خاصی را برای پرنده‌ها در نظر گرفتیم که یکی از آنها امداد و نجات شهری است. برای این منظور محیطی را به‌صورت برج‌ها و خیابان‌های آسیب‌، شبیه‌سازی کردیم و پرنده‌ها باید این خیابان را طی و برج‌های آسیب‌دیده را ارزیابی کنند و گزارش‌هایی را برای ما ارسال کنند.

ستایشی، رهاسازی بسته امداد و نجات برای افراد آسیب‌دیده و بازگشت به نقطه شروع را از دیگر ماموریت‌های این پهپادها ذکر و خاطرنشان کرد: در لیگ دیگری که سرعتی است، هدف ما ساختن پرنده‌های چابک (Agile Dragon) است که برای این منظور تعدادی پنجره در نظر گرفته شده است و پرنده‌های هوشمند باید در سریع‌ترین زمان ممکن از پنجره‌ها عبور کنند و در نقطه آغازین پیش‌بینی‌شده فرود بیایند.

وی با بیان اینکه این مسابقات در دو لیگ اصلی و چالش فنی برگزار می‌شود، اظهار کرد: در چالش فنی صورت‌مساله‌ای را طرح می‌کنیم و تیم‌ها در قالب چالش و رقابت فنی، به‌تدریج این صورت‌مساله‌ها را حل می‌کنند و در نهایت در روز یکشنبه وارد رقابت چالش اصلی می‌شوند.

مسئول لیگ ربات‌های پرنده با بیان اینکه تا روز شنبه مرحله مقدماتی این رقابت‌ها برگزار می‌شود، ادامه داد: از روز یکشنبه مرحله نهایی این رقابت برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

  • جمعه/ ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1403080402558
  • خبرنگار : 30057