آلمان بیش از ۱۰۰ میلیون دلار تسلیحات در ۳ ماه گذشته به رژیم صهیونیستی داده است

براساس داده‌های وزارت خارجه آلمان، این کشور صادرات تسلیحات به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به رژیم صهیونیستی را تصویب کرده است که همزمان با جدیدترین چالش حقوقی گروه‌های حقوق بشری است که نگران استفاده احتمالی از این سلاح‌ها در جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه است.

به گزارش ایسنا، بر اساس پاسخ برلین به تحقیق پارلمانی که توسط «سئویم داگدلن»، قانونگذار جناح چپ مطرح شد، آلمان از اوت ۲۰۲۴، مبلغ ۹۴ میلیون یورو (۱۰۱ میلیون دلار) صادرات تسلیحات به اسرائیل را تصویب کرده است.

به نوشته روزنامه تایمز اسرائیل، این مجوز جدید در پی کاهش چشمگیر صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی در نیمه نخست سال جاری میلادی صادر شده است.

مرکز اروپا برای قانون اساسی و حقوق بشر (ECCHR) روز پنجشنبه اعلام کرد که به نمایندگی از یکی از ساکنان غزه در دادگاه اداری فرانکفورت درخواست تجدیدنظر داده و به دنبال توقف صادرات بیشتر تسلیحات است.

این درخواست می‌گوید که سلاح‌های آلمانی به آسیب غیرنظامیان در غزه کمک می‌کند. شاکی، ساکن غزه که همسر و دخترش را در حملات هوایی رژیم صهیونیستی از دست داده، می‌گوید که ارسال تسلیحات مستمر جان او و سایرین را به خطر می‌اندازد و از آلمان می‌خواهد که تسهیلات برای این انتقال تسلیحات را متوقف کند.

مرکز اروپا برای قانون اساسی و حقوق بشر می‌گوید، صادرات آلمان با استناد به معاهده تجارت اسلحه که انتقال تسلیحات را در صورت وجود خطر قابل توجهی برای ارتکاب جنایات جنگی ممنوع می‌کند، قوانین بین المللی را نقض می‌کند.

اوایل ماه جاری میلادی، آنالنا بربورک وزیر خارجه آلمان گفته بود که برلین منتظر تضمین‌های رسمی از اسرائیل است مبنی بر اینکه تجهیزات نظامی تامین شده توسط آلمان بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه استفاده می‌شود.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403080402543
  • خبرنگار : 71129