مدیر لیگ برنامه‌نویسی المپیک فناوری ۲۰۲۴ اعلام کرد

رقابت ۷۵ تیم در پاسخ به ۵ سؤال تخصصی برنامه‌نویسی فرانت-اند

مدیر لیگ برنامه‌نویسی المپیک فناوری ۲۰۲۴ گفت: امروز جمعه در لیگ برنامه‌نویسی فرانت-اند ۷۵ تیم از سراسر کشور حضور یافته‌ند و در مدت سه ساعت با پاسخ دادن به ۵ سؤال سعی دارند در رده‌بندی این لیگ درآیند.

به گزارش ایسنا، علی لطفی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: رقابت‌های امروز جمعه ۵ آبان از رقابت‌های برنامه‌نویسی است.

وی افزود: رقابت‌های برنامه‌نویسی در ۴ مسیر فرانت-اند (Front End)، پایتون جنگو، PHp/Laravel و الگوریتم برگزار می‌شود و امروز جمعه ۴ آبان رقابت تیم‌ها در مسیر فرانت-اند است.

لطفی خاطر نشان کرد: در مرحله انتخابی رقابت‌های برنامه‌نویسی که به صورت برخط برگزار شد، حدود ۳۳۰۰ نفر ثبت نام کردند و در قالب تیم‌های دو نفره در آن شرکت کردند.

مدیر لیگ برنامه‌نویسی المپیک فناوری ۲۰۲۴ خاطر نشان کرد: در رقابت برنامه‌نویسی فرانت-اند که هم‌اکنون در حال برگزاری است، حدود ۷۰۰ نفر از ۳۳۰۰ نفر در آن حضور دارند و پس از طی برگزاری مراحل انتخابی و مقدماتی، امروز پذیرای ۱۵۰ نفر از آنها هستیم که در قالب ۷۵ تیم با یکدیگر رقابت کردند.

وی با بیان اینکه رقابت امروز بخش فینال برنامه‌نویسی فرانت-اند است، تاکید کرد: مسابقه انتخابی این رقابت در سطح عمومی‌تری برگزار شد و سؤالات متوسط و سخت ارائه شد، ولی رقابت امروز جزء رقابت‌های سخت است تا بتوانیم بهترین‌ها را مشخص کنیم.

به گفته وی، تیم‌های حاضر در این رقابت باید به ۵ سؤال پاسخ دهند.

لطفی یادآور شد: رقابت امروز در مدت ۳ ساعت برگزار می‌شود و سه تیم برتر تعیین می‌شوند و در مراسم اختتامیه اعلام و جوایز خود را دریافت می‌کنند.

وی اظهار کرد: استعدادهایی که در مجموعه این رقابت‌ها شناسایی می‌شوند، برای آنکه مسیر خود را ادامه دهند، به شرکت های مستقر در منطقه نوآوری بین‌المللی ایران معرفی خواهند شد تا در صورت هماهنگی جذب کار شوند.

لطفی، فرهنگ‌سازی برای انجام کار تیمی را از اهداف برگزاری این رقابت دانست و افزود: در این راستا مشاهده می‌شود که هر دو نفر یک تیم با یک لپ‌تاپ در این رقابت حاضر شده‌اند.

مدیر مسابقات برنامه‌نویسی با اشاره به هرم جمعیتی در حوزه متخصصان حوزه برنامه‌نویسی خاطر نشان کرد: در این حوزه نیروی انسانی رو به کاهش است و در این بین افرادی که به رشته‌های ریاضی و فنی گرایش می‌یابند، در سال‌های اخیر کمتر شده و از سوی دیگر با نرخی از مهاجرت در این حوزه مواجهیم و همه اینها نیاز به دسترسی به نیروی انسانی را در صنعت رو به رشد در حوزه محصولات برخط و دیجیتال تشدید می‌کند.

وی ادامه داد: با از دست رفتن نیروهای انسانی نیاز به جایگزینی داریم و با برگزاری چنین رویدادهایی، ارتباطاتی شکل می‌گیرد و کمک می‌کند که فضای بهتری شکل بگیرد.

انتهای پیام 

  • جمعه/ ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1403080402530
  • خبرنگار : 30057