رئیس اداره محیط زیست شهرستان قم خبر داد؛

جمع آوری و تعطیلی ۴ واحد ریخته گری غیر مجاز در قم

رئیس اداره حفاظت محیط شهرستان قم گفت: سه واحد ریخته‌گری پس از دریافت اخطار تعطیلی، اقدام به جمع‌آوری واحد کرده و یک واحد نیز از سوی مراجع قضایی محکوم به توقف فعالیت شده است و پرونده دیگر واحدهای متخلف نیز در محاکم قضایی در حال بررسی است.

مرتضی دهقان نصیری امروز جمعه چهارم آبان‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به وجود تعدادی واحد آلاینده در حریم شهر قم، گفت: متأسفانه برخی افراد سودجو بدون کسب مجوزهای لازم، اقدام به احداث واحدهای آلاینده به ویژه واحدهای بازیافت ضایعات در حریم شهر قم کرده و موجب تشدید آلودگی‌های زیست محیطی در شهر قم می‌شوند.
 
رئیس اداره حفاظت محیط شهرستان قم با بیان اینکه کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست با گشت و بازدیدهای شبانه روزی به رصد و پایش واحدهای صنعتی، خدماتی و معدنی می‌پردازند، اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از این واحدهای آلاینده تاکنون شناسایی و ضمن ابلاغ اخطاریه تعطیلی، به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی در ادامه افزود: تاکنون سه واحد ریخته‌گری پس از دریافت اخطار تعطیلی، اقدام به جمع‌آوری واحد کرده و یک واحد نیز از سوی مراجع قضایی محکوم به توقف فعالیت شده است و پرونده دیگر واحدهای متخلف نیز در محاکم قضایی در حال بررسی است.

دهقان نصیری در پایان تصریح کرد: براساس ضوابط محیط زیستی، واحدهای صنعتی باید در مکان مناسب استقرار یافته و با استفاده از تجهیزات به روز و رعایت استانداردهای خروجی هوا و فاضلاب، حداقل ۱۰ درصد از مساحت کل واحد را به فضای سبز مشجر اختصاص داده و پسماندهای خود را به شکل اصولی مدیریت کنند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403080402518
  • خبرنگار : 50455