حملات موشکی حزب‌الله لبنان به ۳ موضع اشغالگران

در پی به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در خیفا حزب‌الله لبنان اعلام کرد: پایگاه «کرمل» در جنوب حیفا را موشک‌باران کردیم.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف قرار دادن پایگاه کرمل در حمایت از نوار غزه و مقاومت آن و دفاع از لبنان و مردمش و در چارچوب «عملیات خیبر» و با ندای «لبیک یا نصرالله» در پاسخ به حملات و کشتارهای صورت گرفته توسط دشمن اسرائیلی انجام شد.

مقاومت اسلامی لبنان تاکید کرد: مجاهدان ما در ساعت ۹:۳۰ صبح امروز جمعه، پایگاه کرمل را با موجی از موشک‌ها بمباران کردند.

شبکه ۱۲ عبری نیز گزارش داد که ترکش‌های موشک رهگیر در خلیج حیفا سقوط کرد، اما تلفات جانی گزارش نشد.

حزب‌الله در دومین بیانیه طی امروز گفت که تجمع نیروهای دشمن اسرائیلی در شهرک المناره را با شلیک موشکی بمباران کرده است.

حزب‌الله لبنان در سومین بیانیه خود اعلام کرد: مجاهدین مقاومت اسلامی در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و در دفاع از لبنان و مردمش ساعت ۱۱ صبح روز جمعه مقر «حبوشیت» را موشک باران کردند.

رسانه‌های عبری نیز نوشتند: حزب‌الله از موشک‌های نقطه زن برای بمباران مکان‌هایی که نیروهای اسرائیلی در جنوب لبنان مستقر هستند، استفاده می‌کند.

این در حالی است که رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که بر اثر شلیک موشک حزب‌الله به تجمع نظامیان اشغالگر در یکی از روستاهای بخش شرقی در جنوب لبنان، پنج نظامی کشته و 19 تن دیگر زخمی شدند که حال چهار نفر وخیم است.

این رادیو افزود: ساعت 22:00 پنجشنبه، اعضای حزب‌الله رگبار راکتی را به سمت یک ارتش اشغالگر که در داخل روستایی در بخش شرقی جنوب لبنان تجمع کرده بود شلیک کردند و یکی از موشک‌ها در نزدیکی ساختمانی که نیروهای گردان 89 در آن قرار داشتند اصابت کرد. در داخل ساختمان نیز نیروهای گردان 89 به اضافه نیروهای کاروان تدارکاتی که پس از تجهیز مجدد نیرو برای ادامه نبرد، محل را ترک می‌کردند، حضور داشتند.

این رادیو افزود: بر اثر این اصابت موشک، 24 نظامی مجروح شدند که پنج نفر از آنها به هلاکت رسیدند و حال چهار نفر نیز وخیم است ​و هشت نفر نیز وخامتشان خفیف است.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403080402510
  • خبرنگار : 71145