تداوم ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان

اداره کل هواشناسی هرمزگان برای امروز در استان ناپایداری جوی و دریایی پیش بینی کرده است.

سعیده خوارزمی کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان امروز جمعه ۴ آبان ماه، گفت: امروز در سواحل و جزایر استان در ساعات صبح مه رقیق و در طول روز غبار محلی پیش بینی می شود.

 خوارزمی افزود: تا قبل از ظهر با نفوذ یک توده بارشی از جنوب غرب، در مناطق دریایی و سواحل (بویژه جزایر خلیج فارس در محدوده سیری و بوموسی) رگبار باران و رعدوبرق و تندبادلحظه ای پیش بینی می شود.

وی گفت: همچنین در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات و مناطق مستعد استان افزایش ابر بااحتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می شود و در مناطقی که شرایط بارشی مهیا نیست، ناپایداری به صورت تند باد لحظه ای، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد که توصیه می شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه های فصلی خودداری شود.

خوارزمی افزود: امروز خلیج فارس با وزش بادهای نسبتاً شدید شمال غربی مواج خواهد بود. سرعت باد به محدوده ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا ۲۰۰ سانتیمتر خواهد رسید. همچنین وقوع تندباد لحظه ای همراه با رگبار باران و رعدوبرق در برخی مناطق پیش بینی می شود.

در ساعات صبح دریای عمان و نیمه شرقی تنگه هرمز با افزایش بادهای جنوب شرقی متلاطم پیش بینی می شود. بیشینه سرعت باد در محدوده ۳۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد رسید. اما در ساعات بعدازظهر با تغییر سوی جریانات، وزش بادهای نسبتا شدید جنوب غربی-شمال غربی با سرعتی در محدوده ۴۰ کیومتر بر ساعت بویژه در تنگه هرمز پیش بینی می شود.

وی گفت: وزش بادهای نسبتا شدید جنوب غربی تا شمال غربی طی روز شنبه پنجم آبان ماه نیز بویژه در خلیج فارس ادامه خواهد داشت و از بعدازظهر یکشنبه تا پایان روز سه شنبه ۸ آبان ماه با شدت بیشتر در غالب نقاط دریایی استان تداوم خواهد داشت و سبب مواج شدن مناطق دریایی استان بویژه خلیج فارس خواهد شد که توصیه می شود در این مدت شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد دریایی در این مناطق خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان بویژه بنادر غربی صورت گیرد، با توجه به وزش بادهای شدید در نیمه غربی خلیج فارس توصیه می شود از رفت و آمد به استانهای همجوار (بوشهر و خوزستان) و همچنین تردد به کشورهای حاشیه خلیج فارس خودداری شود.

به لحاظ دمایی نوسانات دمایی، تغییرات ۱ تا ۲ درجه ای خواهد داشت.

انتهای پیام 

  • جمعه/ ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403080402485
  • خبرنگار : 50673

برچسب‌ها