دستمزد مدیرعامل مایکروسافت به ۷۹ میلیون دلار افزایش یافت

دریافتی سال ۲۰۲۴ ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، با پاداش سهام او در سالی که ارزش بازار این غول فناوری به ۳ تریلیون دلار رسید، ۶۳ درصد افزایش یافت و به ۷۹.۱ میلیون دلار رسید.

به گزارش ایسنا، پاداش سهام نادلا که در سال میلادی گذشته، ۴۸.۵ میلیون دلار درآمد داشت، از ۳۹ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳، به حدود ۷۱ میلیون دلار افزایش یافت.

سهام مایکروسافت در سال مالی منتهی به ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴، حدود ۳۱.۲ درصد رشد کرد. این غول نرم افزاری با پشتوانه سرمایه گذاری خود در شرکت OpenAI که سازنده «چت جی پی تی» است، در رقابت برای تسلط بر بازار عرضه هوش مصنوعی مولد، یک پیشرو در میان سایر شرکت‌های بزرگ فناوری دیده می شود.

طبق اسنادی که مایکروسافت تنظیم کرده است، پاداش نقدی ۵.۲ میلیون دلاری نادلا، کمتر از ۱۰.۷ میلیون دلاری است که او واجد دریافت آن بود زیرا مدیرعامل مایکروسافت، پس از رخنه های امنیت سایبری متعددی که این شرکت در طول سال مالی گذشته گزارش کرد، برای کاهش پاداش نقدی خود درخواست کرد.

بر اساس گزارش رویترز، در میان سایر مدیران برجسته شرکت‌های فناوری، تیم کوک، مدیرعامل اپل، ۶۳.۲ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ دریافت کرد و جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا هم در سال مالی ۲۰۲۴، حدود ۳۴.۲ میلیون دلار دریافت کرد.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1403080402476
  • خبرنگار : 71263