پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در حال ظرفیت‌سازی توسعه دانش بنیان منطقه‌ای

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان با تأکید بر حوزه «اقتصاد دیجیتال، صنایع خلاق، الکترونیک و اقتصاد دریامحور» در حال ظرفیت سازی توسعه دانش‌بنیان منطقه‌ای است.

رضا شریفی امروز جمعه در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: حضور دانش‌آموزان و نسل z در پارک علم و فناوری این استان پر رنگ است و باید از این فرصت به منظور تولید علم به ثروت نهایت استفاده را برد.

وی گفت: یکی از نکات قابل توجه و مهم این است که بنای اصلی اقتصاد سیستان و بلوچستان باید بر اساس دانش و علم روز تدوین و برنامه‌ریزی شود که برای تحقق این امر نیاز است موانع این مسئله با همکاری پارک علم و فناوری، فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی برطرف شود و زمینه تبدیل علم به ثروت فراهم شود.

وی بیان کرد: یکی از اهداف راهبردی در سیستان و بلوچستان این است که به علم روز مجهز شویم و در پارک علم و فناوری این استان ایده‌های نو و جدید، فرصت ظهور و بروز داشته باشد تا بتواند علم را تبدیل به ثروث کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جوانان با استعداد این استان می‌توانند در مراکز نوآوری که ایجاد شده کسب و کار خود را توسعه دهند و به اشتغالزایی بپردازند و در این زمینه از سوی معاونت سیاسی و اجتماعی به طور کامل حمایت می‌شوند.

شریفی تاکید کرد: پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان به لحاظ دارا بودن زیرساخت‌های مناسب و نیروی انسانی متخصص و کارآمد نسبت به کل کشور ظرفیت کم نظیر و بسیار فوق العاده‌ای دارد که از این ظرفیت در جهت ایجاد اشتغال و ارائه ایده‌های نو و خلاقانه به بهترین شکل ممکن باید استفاده کرد.

وی تاکید کرد: رسالت راهبردی پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقاء فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکت‌ها و مؤسساتی است که بر پایه علم و دانش در محیط پارک فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۴ آبان ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403080402464
  • خبرنگار :