رئیس فدراسیون تیراندازی:

رشته تیراندازی در ۱۰۰ روستای دیگر کشور راه‌اندازی می‌شود

رئیس فدراسیون تیراندازی با اشاره به راه اندازی رشته تیراندازی در ۱۰۰ روستای کشور در سال گذشته، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها، این رشته امسال در ۱۰۰ روستای دیگر راه‌اندازی می‌شود.

سردار مرتضی قربانی عصر امروز (سوم آبان ماه) در مجمع سالیانه هیات تیراندازی استان کرمانشاه، با اشاره به حدود ۲.۵ سال حضورش در فدراسیون تیراندازی، اظهار کرد: طی این مدت با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم کردیم. در این مدت ۷۰ بار به هیات‌های مختلف استانی در کشور سرکشی کردم که سه مورد آن مربوط به کرمانشاه بوده است. 

وی با بیان اینکه در تمام این سفرها مشکلات تیراندازی کشور را شناسایی و احصا کردیم، گفت: مشکل اصلی این رشته در بحث تجهیزات است، چرا که ما رشته‌ای تجهیزات محور هستیم و ورزشکارانمان باید برای تمرینات خود اسلحه، فشنگ و ساچمه در اختیار داشته باشند که طی این مدت چندین برابر افرایش قیمت داشته‌ است. 

وی یادآور شد: از طرفی وقتی تجهیزات با این افرایش قیمت‌ها خریداری می‌شود، صرفا در اختیار یک نفر قرار می‌گیرد و اینگونه نیست که مانند توپ فوتبال همه اعضای تیم از آن استفاده کنند. 

قربانی در ادامه گفت: زمانی که به فدراسیون آمدم، ۳۴ میلیارد تومان بدهی داشت که بخشی از آن را رفع کردیم. 

وی به آغاز برخی اقدامات عمرانی در فدراسیون پس از سالها اشاره کرد و افزود: پس از ۱۶ سال سقف فدراسیون را به دلیل نم‌زدگی زیاد مرمت کردیم و در بحث بروزرسانی خوابگاه و تجهیزات ورود کردیم. 

رئیس فدراسیون تیراندازی عنوان کرد: طی این مدت به ۲۲ کشور دنیا اعزام داشتیم که اعتبار بسیار بالایی می‌خواهد. ورزشکاران ما در این مسابقات ۴۰ مدال کسب کردند و چهار سهمیه المپیک گرفتند. پس از ۶۰ سال در رشته اهداف پروازی مدال آوری داشتیم. 

وی با تاکید بر اینکه رشته تیراندازی باید در کل کشور رونق بگیرد، ادامه داد: سال گذشته این رشته را در حدود ۱۰۰ روستا راه اندازی کردیم که سه روستای آن در کرمانشاه بود و هدفگذاری شده تا پایان امسال این رشته در ۱۰۰ روستای دیگر راه‌اندازی شود. 

قربانی از هدف‌گذاری برای راه اندازی ۱۰۰ باشگاه تیراندازی در کشور هم خبر داد. 

وی یادآورشد: سال گذشته حدود ۸۰۰ نفر استعدادیابی داشتیم که امسال این تعداد با اختصاص حدود پنج میلیارد تومان اعتبار و رشد قابل توجه به یازده هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است. 

رئیس فدراسیون تیراندازی با گلایه از بدقولی استاندار کرمانشاه در بحث حمایت از این رشته در استان، گفت: سال گذشته در سفر به کرمانشاه دیداری با استاندار داشتم و ایشان هم قول داد که در بحث تجهیزات حمایت‌هایی را از این رشته در استان داشته باشد، اما علیرغم پیگیری‌های مکرر رئیس هیات استان، ایشان به وعده خود عمل نکرد. 

وی یادآورشد: بی‌توجهی به این رشته در کرمانشاه درحالی است که تیراندازی حدود ۱۹۰ مدال در مسابقات مختلف دارد که ۴۵ مورد آن مربوط به المپیک است، از طرفی استان‌های دیگر کمک‌های میلیاردی به این رشته می‌کنند. 

قربانی در ادامه هیات تیراندازی کرمانشاه را یکی از فعال‌ترین هیات‌های ورزشی کشور در رشته تیراندازی خواند و گفت: از حمایت‌های مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه نیز از این هیات قدردانی می‌کنیم. 

رشته تیراندازی باید به دل مدارس برود 

همچنین منوچهر حاتمی مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز به عنوان نایب رئیس مجمع، با تاکید بر اهمیت برگزاری مجامع سالیانه توسط هیات‌های ورزشی گفت: هیات‌های ورزشی موظف هستند که سالی یکبار مجامع عمومی خود را برگزار کنند. 

وی در ادامه با ابراز رضایت از عملکرد هیات تیراندازی کرمانشاه، افزود: خوشبختانه این هیات، یکی از هیات‌های فعال استان است و برنامه‌های خوبی را اجرا می‌کند. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان تاکید کرد: باتوجه به اهمیت رشته تیراندازی و اینکه رشته‌ای است که مورد توجه بزرگان دینی ما بوده، لذا باید برنامه ریزی‌هایی را برای توسعه هرچه بیشتر از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی، استعدادیابی و فعال کردن شهرستان‌ها در آن داشت. 

وی خاطرنشان کرد: این رشته هم از نظر قهرمانی و مدال آوری و هم از نظر همگانی و ایجاد شور و نشاط در میان جامعه برای ما بسیار مهم است. 

حاتمی ادامه داد: نیروهای مسلح ظرفیت بسیار خوبی است تا این رشته را از طریق انعقاد تفاهم‌نامه بین آنها توسعه داد. 

وی به هیات تیراندازی کرمانشاه توصیه کرد، به منظور توسعه هر چه بیشتر این رشته، طرح‌های استعدادیابی را از طریق آموزش و پرورش اجرایی کند. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان تاکید کرد: باید رشته تیراندازی را به دل مدارس ببرید تا آینده بهتری برای این رشته در استان رقم بخورد. 

انتهای پیام 

  • پنجشنبه/ ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403080302364
  • خبرنگار : 50184