جشنواره استانی تئاتر بسیج با معرفی برگزیدگان پایان یافت

اختتامیه پانزدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج با معرفی نفرات برتر در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی در شهرستان کاشمر برگزار شد.

این جشنواره با حضور ۱۲ اثر در بخش خیابانی و ۱۳ تئاتر در بخش صحنه‌ای از شهرستان‌های کاشمر، مشهد، تربت‌ جام، تربت‌ حیدریه، سبزوار، خواف، قوچان، نیشابور، طرقبه شاندیز، فریمان به ایستگاه آخر رسید و هیئت داوران بخش صحنه‌ای شامل آزیتا ترکاشوند، علیرضا استادی و محمد ناصری و هیئت داوران بخش خیابانی یاسمین پی داودی، سید مهدی کشمیری و وحید لک از میان نمایش‌هایی که به مرحله نهایی رسیده بودند، نفرات برتر را در هر بخش اعلام کردند.

هیئت داوران در بخش نمایش‌های خیابانی در بخش پوستر و بروشور ضمن نقدیر از اثر «۳۴ سال» و «صدای انفجار» از امیر مهدیان پور و نمایش «آب و آتش» هادی عبداللهی را به‌عنوان رتبه برتر با اهدای دیپلم افتخار و تندیس جشنواره اعلام کردند.

در بخش موسیقی نیز داوران این دوره از جشنواره با اهدای لوح و جایزه نقدی از آهنگساز نمایش «رویای نیمه‌شب» اثر پویا افشار تقدیر کردند و نمایش «صد گل» اثر محمدرضا خیز آب را با اهدای دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به‌عنوان اثر برگزیده اعلام کردند.

داوران پانزدهمین جشنواره استانی تئاتر بسیج همچنین در بخش طراحی لباس، جایزه ویژه این بخش را شامل دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و جایزه نقدی به طراح لباس نمایش «۳۴ سال» از شهرستان فریمان، آمنه سبحانی به‌عنوان نفر برگزیده اهدا کردند.

در بخش طراحی فضا، داوران از طراحان فضای دو نمایش «آدم‌های درجه ۳» و «رویای نیمه‌شب» به‌صورت مشترک از عبدالحکیم مشورتی و حمید ابری تقدیر کردند.

همچنین نمایش «پستچی» اثر مسعود رشیدی به‌عنوان رتبه سوم و نمایش «۳۴ سال» محمدرضا باباخانی رتبه دوم و نمایش «آب و آتش» به‌صورت مشترک به داوود عظیمی و حسین ابراهیمیان به عنوان اثر برگزیده اعلام شد.

هیئت داوران در ادامه در بخش طرح و ایده دو نمایش «آدم‌های درجه ۳» و «آب و آتش» را به‌صورت مشترک انتخاب و از عبدالحکیم مشورتی از شهرستان خواف و هادی عبداللهی از شهرستان تربت جام تقدیر کردند.

در این بخش، هیئت داوران دانیال راستین ایده‌پرداز نمایش «جهادگر» از مشهد را به‌عنوان رتبه سوم و پژمان شاه ورزی ایده‌پرداز نمایش «خمیس» از شهرستان کاشمر و مسعود رشیدی برای نمایش «پستچی» از شهرستان قوچان را به‌عنوان نفر برگزیده اعلام کردند.

داوران پانزدهمین جشنواره تئاتر استانی بسیج هنرمندان خراسان رضوی (سودای عشق) در ادامه در بخش بازیگری مرد از نمایش‌های «رویای نیمه‌شب» و «پستچی»  به‌طور مشترک از «علی جاوید » و «مسعود رشیدی» تقدیر کردند و دانیال راستین برای بازی در نمایش «جهادگر» به‌عنوان رتبه سوم و حمید عابدی برای بازی در نمایش «پستچی» به‌عنوان رتبه دوم معرفی شدند. همچنین داوود علیزاده برای بازی در نمایش «خمیس» به‌عنوان نفر برگزیده انتخاب و معرفی شد.

هیئت داوران در بخش بازیگری زن هم در نمایش «پستچی» به‌صورت مشترک از مینو رمضانی و کیانا فریدنیا تقدیر و در نمایش «آب و آتش» نادیا یادی پور را به‌عنوان رتبه سوم و در نمایش «آدم‌های درجه ۳» لیلا هنرخواه را عنوان رتبه دوم معرفی کردند، همچنین در نمایش «جهادگر» زهرا صفار به‌عنوان نفر برگزیده معرفی شد.

داوران در بخش کارگردانی هم در این جشنواره با اهدای لوح و جایزه نقدی از هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی استان در بخش آیینی و تلاش صادقانه و ارزشمند آنها در استمرار تولیدات فاخر به‌صورت مشترک از دو اثر «نام‌گذاری» و «صد گل» آثار حسن عنایت‌پور از شهرستان سبزوار و علیرضا صنعتی رودی از شهرستان خواف تقدیر کردند. همچنین نمایش «خمیس» به کارگردانی عباس توحیدی به‌عنوان رتبه سوم بخش کارگردانی و نمایش «پستچی» به کارگردانی مسعود رشیدی رتبه دوم و «آب و آتش» به کارگردانی هادی عبداللهی به‌عنوان اثر برگزیده معرفی شدند.

هیئت داوران بخش خیابانی نمایش‌های آب و آتش، پستچی، خمیس، جهادگر و ۳۴ سال را بدون اولویت به دبیرخانه سراسری تئاتر بسیج سودای عشق معرفی کردند.

آرای هیئت داوران در بخش صحنه‌ای

هیئت داوران نمایش‌های صحنه‌ای متشکل از آزیتا ترکاشوند، علیرضا استادی و محمد ناصری در این جشنواره در بخش گروه صدای سکوت از نمایش «از آبادان تا بغداد» تقدیر کرد. همچنین در بخش طراحی صحنه نمایش «افسانه» سمیرا معصومی به‌عنوان برگزیده اعلام شد.

هیئت داوران در بخش کارگردانی نمایش افسانه، به کارگردانی جواد فانی، اثر سوم نمایش مورگانیت به کارگردانی سجاد تاجیک و اثر دوم نمایش کاوه به کارگردانی محمد جهانپا به‌عنوان اثر برگزیده معرفی کردند.

در بخش بازیگری زن نیز هیئت داوران حکیمه خاکسار در نمایش‌ «صفرترین نقطه مرزی» را به‌عنوان رتبه سوم و محبوبه راد از نمایش un۱۲ رتبه دوم و سیده نادیا راشدی در نمایش «افسانه» به‌عنوان نفر برگزیده اعلام کردند.

هیئت داوران در بخش بازیگری مرد نیز به‌صورت مشترک قاسم حقیقی از نمایش «تمام ناتمام» و علی دشتبان از نمایش «افسانه» به‌عنوان نفر سوم، از نمایش «صفرترین نقطه مرزی» و «مورگانیت» به‌صورت مشترک رسول وحدت و وحید ذاکری به‌عنوان بازیگر دوم مرد و امیر احسان امیرپور از نمایش «کاوه» به‌عنوان بازیگر برگزیده معرفی شد.

در بخش طراحی صحنه، هیئت داوران نمایش «پیوند خونی» اثر مهران نحوی را شایسته تقدیر دانستند. همچنین نمایش «افسانه» اثر جواد فانی به‌عنوان دوم و «مورگانیت» اثر رضا حسن‌زاده به عنوان اثر برگزیده اعلام کردند.

هیئت داوران در بخش گریم از نمایش «مورگانیت» محدثه مهرپویان را مورد تقدیر قرار دادند.

در بخش موسیقی همچنین «صفرترین نقطه مرزی» اثر مهدی حسنی تقدیر شد و نمایش «افسانه» از علیرضا خنده‌رو به‌عنوان اثر برگزیده اعلام شد.

هیئت داوران در بخش نمایش‌های صحنه‌ای و در بخش نویسندگی نمایش «کاوه» نوشته مهدی سیمریز به‌عنوان رتبه سوم، مورگانیت نوشته اکبر صادقی رتبه دوم و نمایش «کیو ان ۱۲» نوشته مشترک امیر رستگار و منصور جهانبخش به‌عنوان اثر برگزیده اعلام کرد.

هیئت داوران پس از ارزیابی و بررسی‌های خود بدون اولویت چهار نمایش کاوه از شهرستان مشهد، مورگانیت از شهرستان خواف، افسانه از شهرستان کاشمر و نمایش صفرترین نقطه مرزی از شهرستان تربت‌ حیدریه را به دبیرخانه جشنواره سراسری بسیج سودای عشق معرفی کردند.

جشنواره تئاتر بسیج با موضوعات مقاومت، دفاع مقدس، فلسطین و موضوعات آیینی برگزار شد و آثار در مدت سه روز در چهار سالن و در شهرستان‌های کاشمر و خلیل‌آباد به‌نمایش درآمد و امروز با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403080302315
  • خبرنگار : 30147