استاندار:

غار علیصدر می‌تواند همدان را به لحاظ تأمین مالی پوشش دهد

استاندار همدان گفت: غار علیصدر به لحاظ تامین منابع مالی نه تنها روستای علیصدر و شهرستان کبودراهنگ، بلکه استان همدان را هم می‌تواند پوشش دهد.

حمید ملانوری شمسی امروز پنجشنبه ۳ آبان در نشست بررسی مشکلات روستا و غار علیصدر که در مجموعه علیصدر با حضور وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، اظهار کرد: حفظ حیات غار علیصدر به عنوان یک زیست بوم زنده ضرورت دارد و باید در حفظ سلامت و قطعیت این زیست بوم زنده طبیعی همه ما تلاش داشته باشیم.

وی افزود: جاذبه غار علیصدر به عنوان تنها غار آبی جهان  و منحصر به فردترین اثر طبیعی دنیا باید در تراز خود مدیریت شود برای همین مجموعه مدیریت کننده آن باید خود را در سطح لیبل این غار تطبیق بدهند.

ملانوری شمسی با اشاره به اینکه غار علیصدر به لحاظ تامین منابع مالی حتی استان را نیز می‌تواند پوشش بدهد، خاطر نشان کرد: برای این کار حتما باید یک طرح جامع برای غار علیصدر تهیه کنیم تا در قالب این طرح با پوشش روستا،شهرستان و استان از لحاظ منابع درآمدی موجب جذب گردشگر دو چندان شویم.

وی از تشکیل کارگروهی به منظور تدوین طرح جامع توسعه علیصدر در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این کارگروه در دو بخش عمرانی و اقتصادی به منظور برنامه‌های توسعه ای، عمرانی و فنی و پیوست های اشتغال و درآمدهای غار با اولویت توسعه منطقه علیصدر و شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403080302304
  • خبرنگار : 50037