مدیرکل بیمه سلامت استان خبر داد

بهره‌مندی ساکنان ۴۰ منطقه کم‌برخوردار گلستان از خدمات رایگان بیمه

مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: ۲۴۱ هزار گلستانی ساکن ۴۰ منطقه محروم و کم‌برخوردار در استان شناسایی و زیر چتر حمایتی بیمه رایگان سلامت قرار گرفتند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان ظهر امروز پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ در آئین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت و  گرامیداشت سالروز تصویب مصوبه مترقی قانون بیمه همگانی که با حضور استاندار گلستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، انجمن های نظام پزشکی در سالن اجلاس این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی هم‌اندیشی و یادآوری ضرورت ارائه خدمت به مردم است.

سیدمحمد حسینی با بیان اینکه در حال حاضر در استان گلستان ۵۸ درصد از مردم تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، افزود: در استان گلستان تعداد یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با بیان اینکه پس از تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج ۱۰۷ نوع بیماری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، افزود: در حال حاضر پنج دهک اول جامعه به صورت رایگان ارائه خدمات دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به نبود محدودیت برای استفاده از بودجه کشوری برای بیماران خاص و صعب العلاج در استان بیان کرد: بودجه دیده شده در کشور برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج سال ۱۴۰۱ و ابتدای تاسیس ۵ هزار میلیارد تومان، سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۷ هزار میلیارد تومان و امسال برای سال ۱۴۰۳ مبلغ بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در کشور در رابطه با صندوق بیماران خاص و صعب العلاج دیده شده است.

‌حسینی با اشاره به افزایش بسته‌های خدماتی در صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج اظهار کرد: در حال حاضر ۶۰ بسته خدماتی برای بیماران خاص و صعب العلاج تعریف شده است که بیمارانی که با مراجعه به بیمه تحت پوشش خود از جمله تامین اجتماعی، سلامت و نیروی های مسلح و غیره مرحله نشان دار شدن آن ها انجام شده است می‌توانند به مراکز درمانی خصوصی و دولتی مراجعه و بیمه سهم تعهد شده را تقبل خواهد کرد.

وی با بیان خدمات بیمه سلامت در مناطق کم برخوردار افزود: در استان گلستان حداقل ۴۰ منطقه کم برخوردار شناسایی شد که همکاران ما با همکاری وزارت کشور، بهزیستی، کمیته امداد و سایر دستگاه‌ها که در این راستا ارائه خدمت می‌کنند و در واقع تعداد ۲۴۱ هزار نفر را در این مناطق تحت پوشش بیمه رایگان قرار دادند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403080302259
  • خبرنگار : 50055