رئیس امور پژوهش شرکت گاز خراسان رضوی خبر داد

حضور ۱۵ هزار دانش‌آموز در پویش همیاران گاز

رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز خراسان رضوی با بیان اینکه در پویش همیاران گاز ۵۰۰۰ مدرسه در استان،  ۶۴۰۰ معلم و  ۱۵ هزار دانش‌آموز شرکت کردند، گفت: فرهنگ‌سازی در راستای استفاده صحیح و بهینه از گاز با فعالیت دانش‌آموزان باانگیزه و امیدوار اتفاق خواهد افتاد.

حمیدرضا افشون در آیین رونمایی از طرح ملی همیار گاز که امروز (سوم آبان ماه) در سالن اجتماعات شرکت گاز خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: طرح حضور همیاران گاز برای اولین بار از سال گذشته در شهر مشهد و با همکاری شرکت گاز و آموزش و پرورش استان آغاز شده است و امیدواریم این طرح در کشور ادامه‌دار و ایجادکننده رویه مطلوبی باشد.

وی بیان کرد: پس از آغاز این طرح و تعلیم معلمان آموزش و پرورش یکی از مشکلات اساسی ما، سنجش اثربخشی و آثار این طرح بود. با پیشنهاد یکی از گروه‌های دانش‌بنیان، سامانه‌ای طراحی شد تا عملکرد دانش‌آموزان و معلمان رصد شود.

رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز خراسان رضوی گفت: با تشکیل دبیرخانه‌ای با حضور شرکت گاز خراسان رضوی و آموزش و پرورش استان، تمامی طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های این پویش، برنامه‌ریزی و اجرایی شد.

افشون افزود: تمام رابطان از معلمان علاقه‌مند به این طرح، انتخاب و آموزش‌های مرتبط به معلمان در کارگاه‌ها اولیه انجام شد تا آماده آموزش‌ در مدارس شوند. تمام فعالیت‌های معلمان در سامانه ثبت می‌شد و هر لحظه رتبه و امتیاز معلمان و دانش آموزان برتر ثبت و جوایزی برای این افراد در نظر گرفته می‌شد.

در ادامه این همایش، محمدتقی فخریان، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: در آموزش و پرورش، بزرگترین شبکه نیروی انسانی را داریم. نزدیک به ۱.۵ میلیون دانش‌آموز در استان خراسان رضوی و بیش از ۱۵ میلیون دانش‌آموز در کشور مشغول تحصیل‌ هستند که می‌توانند قوی‌ترین رسانه برای اطلاع و آگاهی‌بخشی به دیگران باشند.

وی ادامه داد: در دورترین مناطق استان مانند صالح‌آباد در مرز افغانستان که حدود ۱۰۰ متر با طالبان فاصله است، مدارس گازرسانی شده است و تمامی بخاری‌های نفتی جمع‌آوری شده است. همچنین معلمان در تمامی کلاس‌ها حاضر شدند. 

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: ما باید سرنوشت خود را خودمان تغییر دهیم و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با دستگاه‌های مختلف بسته شده است تا همه پای کار تربیت و تعلیم به آینده‌سازان این کشور باشند و هر دستگاهی سهم خود را در آموزش و پرورش تعیین کند. در واقع، این همت در تمام دستگاه‌ها وجود دارد.

فخریان با تاکید بر اینکه این اتفاق و فرهنگ‌سازی در راستای استفاده صحیح و بهینه از گاز با فعالیت دانش‌آموزان با انگیزه و امیدوار اتفاق خواهد افتاد، افزود: سال گذشته، دانش‌آموزان در نقاط مختلف کشور به‌دلیل آتش گرفتن بخاری آسیب دیدند. امسال با تمهیدات انجام‌شده این مشکلات رفع شد.

انتهای پیام 

  • پنجشنبه/ ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403080302247
  • خبرنگار : 50972