استاندار اصفهان:

اصفهان می‌تواند تحولی نو در عرصه فناوری رقم بزند

استاندار اصفهان گفت: اصفهان با برخورداری از دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر و نیروی انسانی خلاق و ماهر می‌تواند در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و علم و فناوری، تحولی نو را رقم بزند.

مهدی جمالی‌نژاد، امروز پنجشنبه، ۳ آبان در مراسم افتتاحیه «دومین رویداد هوش مصنوعی اصفهان»، اظهار کرد: اصفهان در همه ادوار و اعصار تاریخ، مهد تمدن، خاستگاه هنر و زیستگاه مردان و زنان بزرگ دین و دانش بوده و از دیرباز بسیاری از نوابغ و معارف را در دل خود جای داده است.

وی افزود: این شهر تاریخی همواره با هوش ذاتی و مثال‌زدنی مردمانش، کانون گرم و تابنده فرهنگ و تمدن اسلامی بوده و در طول حیات چند هزار ساله خویش، جهانی را در نور و معنویت ساخته است. بدون اغراق و مبالغه باید اذعان داشت که جان مایه حیات اصفهان، هنر است و این هنر ناشی از هوش مثال‌زدنی و ایمان والای معنوی هنرمندان، معماران و فرهیختگان آن است.

استاندار اصفهان با اشاره به جایگاه هوش مصنوعی در توسعه آینده، تصریح کرد: با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری، کاربرد هوش مصنوعی می‌تواند علاوه بر تقویت توانمندی فردی، موجب بهینه‌سازی فرایند تولید، کنترل کیفیت محصولات، پیش‌بینی و متوقف نمودن خرابی تجهیزات، مدیریت زنجیره تامین و کاهش هزینه‌های لجستیکی و طراحی محصولات جدید شود.

جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: هوش مصنوعی همچنین می‌تواند در حفظ محیط زیست، نظارت بر آلودگی آب و هوا، مدیریت پسماند و حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری، حفاظت از آثار تاریخی و پایش مستمر وضعیت آن در برابر حوادث طبیعی و توسعه صنعت گردشگری به ویژه معرفی شایسته جاذبه‌های اصفهان در فضای مجازی و بازاریابی هدفمند موثر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشینه فعالیت‌های فناورانه در اصفهان، گفت: حداقل دو تا سه دهه است که در عرصه‌های مختلف پیشرو بوده‌ایم. یادم هست در همین شهر اصفهان ستاد شهر سالم را راه‌اندازی کردیم و قرار بود شهرهای استان اصفهان را به عنوان شهر سالم معرفی کنیم. بعد از آن شهر سبز، شهر دوستدار کودک، شهر دوستدار محیط زیست و شهر دوستدار سالمند مطرح شد.

استاندار اصفهان با تاکید بر ضرورت حمایت از فناوری‌های نوین، یادآور شد: به نظر من کلید موفقیت نه فقط شهر اصفهان، نه فقط شهرهای استان اصفهان و نه فقط روستاهای استان اصفهان، بلکه کل استان اصفهان این است که به سمت استانی برویم که فناوری‌های نوین و نوظهور در آن جایگاه ویژه‌ای داشته باشد و در کشور پیشگام باشد.

وی در پایان اعلام کرد: من به‌عنوان استاندار اصفهان قول می‌دهم هر مجموعه‌ای و هر خوشه‌ای که در این عرصه ورود پیدا کند و اقدامات نوآورانه و خلاقانه انجام دهد، از آن حمایت خواهیم کرد. آماده هستیم حمایت‌ها را محقق کنیم تا این آرزوی دیرینه که بیش از سه دهه است روی آن کار می‌کنیم به ثمر برسد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403080302222
  • خبرنگار :