۲۰۰ شرکت کننده در رقابت یک روزه هوش مصنوعی

امروز در سومین روز از المپیک فناوری ۲۰۲۴ حدود ۲۰۰ نفر شرکت کردند و در نهایت ۱۸ نفر به عنوان تیم‌های برتر معرفی خواهند شد.

علی لطفی دبیر لیگ برنامه‌نویسی و هوش مصنوعی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: امروز مسابقات هوش مصنوعی رقابت‌های المپیک فناوری به طور همزمان در سه بخش پردازش داده، پردازش متن و پردازش تصویر در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه رقابت هوش مصنوعی دارای یک دور انتخاباتی بوده است اظهار کرد: در دور انتخابی حدود ۱۳۰۰ نفر به صورت برخط در سامانه مسابقات شرکت کردند و از این تعداد ۱۰۰ تیم در قالب تیم‌های دو نفره تشکیل شد و در نهایت ۲۰۰ نفر در رقابت‌های امروز حاضر شدند.

لطیفی با تاکید بر اینکه رقابت هوش مصنوعی در این ۳ شاخه در حال برگزاری است اظهار کرد: هر کدام از تیم‌ها در طول مسابقه با دو سوال مواجه می‌شوند که این سوالات به صورت برخط و حضوری از طریق سامانه مسابقه امتیاز دهی می‌شود و بعد از پایان این رقابت‌ها هر تیم امتیازات خود را دریافت می‌کنند.

دبیر لیگ هوش مصنوعی و رباتیک با تاکید بر اینکه داوران متخصص این بخش از بخش‌های دانشگاهی و صنعتی هستند، خاطرنشان کرد: سه تیم برتر در هر یک از این بخش‌ها نتیجه کارهای خود را ارایه می‌دهند و انتخاب رتبه‌بندی سه تیم در نهایت بر عهده تیم داوری است.

به گفته وی تیم‌های برگزیده باید در حضور داوران ارایه حضوری داشته باشند و داوران امتیازات هر تیم را بر اساس مجموع فعالیت‌های آنها تعیین خواهند کرد.

لطفی با تاکید بر اینکه این رقابت یک روزه و به مدت ۳ ساعت برگزاری می‌شود یادآور شد: بعد از پایان زمان رقابت، بخش ارایه حضوری خواهد بود و ترکیب داوران شامل یک نفر از بخش صنعت، یک نفر از پژوهشگران دانشگاه شریف و یک نفر هم در دانشگاه و هم در صنعت حضور دارد.

انتهای پیام 

  • پنجشنبه/ ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1403080302208
  • خبرنگار : 30057

برچسب‌ها