استاندار گلستان مطرح کرد

۵۸ درصد جمعیت گلستان زیر چتر بیمه سلامت هستند

استاندار گلستان گفت: ۵۸ درصد جمعیت استان معادل یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که بیش از ۸۰ درصد این افراد هیج حق بیمه ای پرداخت نمی کنند.

علی محمد زنگانه ظهر امروز ۳ آبان ماه در همایش هفته سلامت که با حضور نمایندگان مجلس برگزارشد ضمن تبریک روز ملی بیمه سلامت، اظهار کرد: مناسبت‌ها فرصتی را برای بررسی دقیق‌تر برخی حوزه‌ها و تجلیل از خدمتگزاران عرصه‌های مختلف فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان بیمه سلامت دست‌اندرکاران تحقق یک امر مهم هستند، ادامه داد: حق برخورداری از سلامت و تأمین آن، یک حق اساسی و از نیازهای بنیادین بشر است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به آن توجه ویژه‌ای شده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه خرید راهبردی خدمات سلامت و موضوعات مرتبط با آن در جوامع امروزی از اهمیت خاصی برخوردار است، توضیح داد: یکی از عوامل مهم در این موضوعات نقش و جایگاه بیمه‌ها در راستای ایجاد دسترسی عادلانه به خدمات سلامت است.

زنگانه با اشاره به اینکه ناتوانی در فراهم کردن دسترسی عادلانه در حوزه سلامت نشان از فاصله گرفتن از فلسفه شکل‌گیری انقلاب اسلامی است، اذعان کرد: خوشبختانه در حال حاضر ۴۶ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند و این جای خرسندی دارد.

وی با اشاره به اینکه ارتقا سطح آگاهی عمومی جامعه و داشتن پروژه‌های راهبردی برای تحقق اهداف حوزه سلامت از عوامل مهم این حوزه است، گفت: تکمیل استقرار نسخه‌نویسی الکترونیک و تقویت صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌تواند از اولویت‌های این حوزه باشد.

استاندار گلستان اصلاح و بهبود طرح‌های اجرا شده را در گرو بررسی بازخوردهای اجرایی آن طرح برشمرد و افزود: یکی از انتظارات مردم و افراد تحت پوشش خدمات بیمه سلامت رفع مشکلات و معضلات موجود در طرح‌های اجرایی است.

زنگانه تحت پوشش قرار دادن خدمات درمانی مانند ناباروری و نازایی را گام مهمی در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانست و ادامه داد: این اقدام نه تنها به تأمین نیازهای درمانی زوج‌های نابارور کمک می‌کند، بلکه به تقویت بنیان خانواده و افزایش نرخ باروری در کشور نیز کمک می‌نماید.

وی با اشاره به اینکه ۵۸ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، توضیح داد: همچنین بیش از ۸۰ درصد از این جمعیت به صورت رایگان تحت پوشش هستند که این نشان‌دهنده سیاست‌های حمایتی و توجه به عدالت اجتماعی در ارائه خدمات سلامت است.

استاندار گلستان عقد قرارداد همکاری با یک هزار و ۲۷۱ مرکز تخصصی درمانی را سبب ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات بهینه و دسترسی بهتر به درمان‌های تخصصی برشمرد و گفت: این اقدام می‌تواند به تقویت شبکه بهداشت و درمان و افزایش کیفیت خدمات ارائه شده کمک کند.

انتهای پیام 

  • پنجشنبه/ ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403080302201
  • خبرنگار : 50672