کشت گندم و جو در خوزستان از اواسط آبان آغاز می‌شود/ انجام ۸۰ درصد کشت چغندرقند

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به آغاز کشت گندم و جو از اواسط آبان، از تامین سوخت و آب مورد نیاز کشت پاییزه خبر داد.

کوروش نوروزی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آغاز کشت پاییزه در خوزستان، اظهار کرد: محصولات پاییزه شامل گندم، جو و کلزا است که به دو صورت آبی و دیم انجام می‌شود. همچنین چغندرقند و محصولات سبزی و صیفی، حبوبات و علوفه به صورت آبی کشت می‌شوند.

وی ادامه داد: سطح زیرکشت پاییزه در استان خوزستان ۹۵۵ هزار هکتار است که در تامین کود موردنیاز برای کشت پاییزه مشکلی وجود ندارد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: هماهنگی‌های لازم برای تخصیص آب به ۶۵۰ هزار هکتار مزارع آبی با سازمان آب و برق انجام شده است. کشت دیم نیز حدود ۳۰۰ هزار هکتار است که تامین آب آن بستگی به زمان آغاز بارش‌ها دارد.

وی در خصوص زمانبندی کشت محصولات پاییزه گفت: کشت چغندرقند رو به اتمام و ۸۰ درصد آن کشت شده است. کشت محصول کلزا نیز آغاز شده است و کشت گندم و جو نیز از اواسط آبان ماه آغاز می‌شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به کمبود سوخت در کشت تابستانه، عنوان کرد: دلیل کمبود سوخت این بود که شرکت پخش فرآورده‌های سوختی نتوانسته بود حدود ۳۰ هزار لیتر سوخت مورد نیاز کشت تابستانه را فراهم کند.

نوروزی با اشاره به تامین سوخت موردنیاز کشاورزان در فصل کشت پاییزه گفت: برای سال زراعی جاری، سوخت مورد نیاز تخصیص یافته و در اختیار شهرستان‌ها قرار داده شده است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403080302179
  • خبرنگار : 50300