ضرورت ذائقه‌ شناسی هنری و خلق مخاطب در فرآیند تولید و عرضه تئاتر چهارمحال و بختیاری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در فرآیند تولید و عرضه تئاتر و آثار نمایشی استان نیاز به ذائقه شناسی هنری، جریان‌سازی و خلق مخاطب است، گفت: برنامه‌ریزی‌ها در این حوزه باید ناظر به سبد فرهنگی خانوار باشد.

پیام احمدی امروز سوم آبان‌ماه در شورای سیاست‌گذاری سی و ششمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: جریان‌های هنری در شاخه‌های مختلف بنا به شرایط تبلیغی و تعدد مخاطبان به نوعی در استان شکل‌ گرفته‌اند اما در حوزه تئاتر با آمار کمتری از مخاطبان روبرو هستیم که لازم است فعالان این حوزه هنری برای رفع چالش‌های موجود هم‌اندیشی کنند.

وی توجه به سبد فرهنگی خانوار را در استان ضروری دانست و تصریح کرد: اینکه مراکز عرضه‌کننده آثار فرهنگی و هنری استان در چه وضعیتی قرار دارند و در روزهای هفته چه اثری در کدام مرکز عرضه می‌شود نیازمند برنامه‌ریزی است تا عملکردی که نسبت به مردم دارند مشخص‌تر شود.

احمدی با تأکید بر اینکه عرضه تولیدات هنری و فرهنگی از جمله هنرهای نمایشی هم باید ناظر به سبد فرهنگی خانوار باشد، یادآور شد: اندیشیدن برای آینده تئاتر و ایجاد شبکه مخاطبان می‌تواند به اعتلای این هنر در استان کمک کند.

وی به شرایط زیرساختی هنرهای نمایشی در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: این شرایط مطلوب نیست و در چند سال اخیر تلاش شد با جذب اعتبارات، تجهیز و تعمیر مکان‌های موجود همچون تماشاخانه‌های مهر و امیرکبیر شهرکرد در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر اعتبارات دور دوم سفر رئیس‌جمهور شهید به استان در قالب اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت ابلاغ شده است که حدود ۷۰ میلیارد ریال آن برای تجهیز و بازسازی مجتمع مهر و امیرکبیر شهرکرد هزینه خواهد شد.

احمدی درباره اعتبارات موردنیاز برای برگزاری سی و ششمین جشنواره تئاتر استان هم گفت: مبالغ در نظر گرفته شده برای این رویداد هنری کافی نیست و تلاش آن است که با دعوت از برخی شرکت‌های دولتی و فعالان بخش خصوصی در شورای سیاست‌گذاری جشنواره، حمایت‌های مطلوب‌تری از هنرمندان عرصه تئاتر شکل بگیرید چرا که «تئاتر برای مردم» مهم‌ترین هدفی است که در این جشنواره دنبال می‌شود.

به گزارش ایسنا، براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سی و ششمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری نیمه دوم آبان ۱۴۰۳ در شهرکرد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403080302170
  • خبرنگار :