مدیرعامل انجمن ام اس استان:

آذربایجان شرقی در انتظار ساخت کلینیک جامع ام اس توسط خیرین است

مدیرعامل انجمن ام اس آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی در انتظار ساخت کلینیک جامع ام اس توسط خیرین است و امیدوارم این استان نیز مانند زنجان و رشت از وجود چنین کلینیکی برخوردار شود.

اکرم خیرخواه، پنجشنبه، سوم آبان ماه، در همایش پروانه‌های نارنجی( بیماران مبتلا به ام اس) اظهار کرد: بیماری ام اس جزو گران قیمت ترین بیماری‌ها به شمار می‌رود چراکه این بیماران ماهانه به ام آر آی، فیزیوتراپی و ... نیاز دارند.

وی ادامه داد: این بیماری هزینه بر است و بیمه فقط به داروهای اصلی تعلق می‌گیرد آن هم اگر ایرانی باشد در غیر اینصورت هزینه‌ای به این بیماران پرداخت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۱۸۳ بیمار در انجمن ام اس استان عضو هستند، افزود: ۴۵۰۰ نفر آنها را بانوان تشکیل می‌دهند که ۹۰ درصد آنها خانه دار بوده و به کمک خیرین و انجمن‌ها برای کمک هزینه‌های دارویی نیاز دارند.

خیرخواه با توصیه‌های به بیماران خاطر نشان کرد: داروهای خود را به موقع مصرف کنید و زندگی سالم، تغذیه سالم، ورزش و مدیریت روان سالم داشته باشید اگر این مسائل را رعایت کنید سال‌های سال زندگی سالمی خواهید داشت.

وی به فعالیت‌های این انجمن اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های ورزشی اعم از برگزاری کلاس‌های آموزشی یوگا، پیلاتس و تای چی، فعالیت‌های اجتماعی- فرهنگی، اهدای تجهیزات توانبخشی، فعالیت‌های علمی- آموزشی و فعالیت‌های ‌درمانی از جمله برنامه های این انجمن است.

علی اکبر طاهر اقدم، رئیس هئیت مدیره انجمن ام اس آذربایجان شرقی نیز در ادامه گفت: انجمن ام اس در سال ۱۳۸۴ در بیمارستان امام سابق استان تأسیس شد که دارای ۴۰ نفر هئیت امنا است که بیشتر آنها را خیرین استان تشکیل داده است.

وی ادامه داد: واحد آپارتمانی به نام انجمن وجود دارد که خیرین زحمت ساخت و تجهیز این آپارتمان را کشیده‌اند. این انجمن جزو فعال ترین انجمن‌های استان است.

وی افزود: تمام تلاش ما در این انجمن این است که بیماران ام اس خود را تنها حس نکنند چراکه ما همه کنار آنها هستیم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403080302167
  • خبرنگار : 50536