به همت جهاد دانشگاهی انجام شد

آغاز به کار ششمین کنفرانس مدیریت هپاتیتB در مشهد

ششمین کنفرانس هپاتیت B با عنوان "مدیریت هپاتیت مزمن B براساس جدیدترین راهنمای سازمان بهداشت جهانی" امروز، پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳، در شهر مشهد آغاز به کار کرد.

 این رویداد علمی مهم که تا فردا جمعه ۴ آبان ماه ادامه خواهد داشت، توسط مرکز تحقیقات عفونت‌های منتقله از خون جهاد دانشگاهی خراسان‌رضوی، جامعه متخصصان داخلی شاخه خراسان‌رضوی و با همکاری انجمن مطالعات بیماری‌های کبدی ایران و شبکه تحقیقات بیماری‌های ویروسی ایران برگزار می‌شود.

در این کنفرانس، متخصصان و پژوهشگران برجسته حوزه بیماری‌های کبدی و عفونی گرد هم آمده‌اند تا آخرین یافته‌ها و دستاوردهای علمی در زمینه مدیریت هپاتیت مزمن B را به اشتراک بگذارند. تمرکز اصلی این رویداد بر ارائه جدیدترین راهکارها و پروتکل‌های درمانی مبتنی بر راهنمای سازمان بهداشت جهانی است.

با توجه به اهمیت هپاتیت B به عنوان یک چالش بهداشتی در سطح جهان، برگزاری این کنفرانس فرصتی برای ارتقای دانش و مهارت متخصصان و ارائه راهکارهای نوین برای کنترل و درمان این بیماری است.

تنها ۱۰ درصد از مبتلایان به هپاتیت B از بیماری خود آگاه هستند

دکتر محمد جواد دهقان نیری دبیر اجرایی این همایش، عنوان کرد:  نشست علمی با موضوع "مدیریت هپاتیت مزمن B "با حضور اساتید برجسته‌ای همچون دکترین موید علویان، محمد جزایری، محمود پناهی و محسن نصیری طوسی در تالار ابن سینا برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این نشست با هدف مرور آخرین یافته‌ها و به روزرسانی اطلاعات در زمینه تشخیص و درمان هپاتیت مزمن B و همچنین تبادل نظر در خصوص چالش‌های موجود در این زمینه برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت مدیریت هپاتیت مزمن B در کشور، تصریح کرد: با توجه به اجرای برنامه واکسیناسیون فراگیر برای نوزادان در ایران به مدت بیش از ۳۰ سال، میزان ابتلا به این بیماری به طور چشمگیری کاهش یافته است، با این حال، هنوز چالش‌هایی در خصوص افراد بالای ۳۰ سال که ممکن است بدون اطلاع از ابتلای خود به این بیماری باشند، وجود دارد.

دهقانی نیری اظهار کرد: بر اساس آمار جهانی، تنها حدود ۱۰ درصد از مبتلایان به هپاتیت B از بیماری خود آگاه هستند و تعداد کمی از این افراد تحت درمان و مراقبت قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۵ برنامه‌ای جامع برای مدیریت هپاتیت B تدوین کرد که به‌طور دوره‌ای مورد بازنگری قرار می‌گیرد، هدف نهایی این است که تا سال ۲۰۳۰، کنترل و مراقبت کافی از این بیماری انجام شود و موارد ناشناخته، شناسایی و درمان شوند. در این راستا، برگزاری جلسات آموزشی و تبادل نظر ضروری است.

دهقانی نیری مطرح کرد: همچنین، پیشگیری از انتقال هپاتیت B از مادر به کودک نیز یکی از محورهای مهم این برنامه است. استفاده از داروهای مؤثر در این زمینه می‌تواند به سلامت جامعه کمک کند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403080302149
  • خبرنگار : 50990