مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در بازدید از ایسنا یزد:

۹۴ زندانی جرائم غیر عمد یزد در ۷ ماهه امسال آزاد شدند

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد از آزادی تعداد ۹۴ محکوم مالی جرائم غیر عمد در هفت ماهه سال جاری به همت ستاد مردمی دیه و با مشارکت نیکوکاران یزدی خبر داد.

«سید مسعود عظیمی» قبل از ظهر امروز پنجشنبه در بازدید از دفتر ایسنا یزد ضمن اعلام این خبر، افزود: رقم بدهی این زندانیان آزاد شده ۲۰۴ میلیارد و ۴۸۶ میلیون تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ ۱۸۵ میلیارد و ۷۲۸ میلیون تومان تامین گردیده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۱۸ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۹۴ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان، گفت: از این تعداد آزاد شده، تعداد ۶۰ مددجو مربوط به محکومین مالی، تعداد ۲۳ محکوم مربوط به پرداخت مهریه و تعداد ۹ مددجو مربوط به نفقه، تعداد یک مددجو محکوم پرداخت حادثه کارگاهی و یک مددجو نیز مربوط به دیه تصادفات رانندگی بودند.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان ضمن تقدیر از تلاش های  بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد مردمی، عنوان کرد: از این تعداد آزادی تعداد ۱۷ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و بدون پرداخت هیچ گونه مبلغی و تعداد ۷۷  مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد گردیدند که از این تعداد ۱۰ مددجو زن و ۸۴ مددجو نیز مرد بودند.

وی ضمن تقدیر از مشارکت بسیار خوب مردم استان در کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، گفت: از این تعداد آزادی هفت مددجو به مناسبت میلاد امام حسن عسکری(ع) و پنج زندانی نیز به مناسبت هفته وحدت از زندان‌های استان آزاد شدند.

عظیمی در پایان با تاکید بر این موضوع که ستاد دیه تنها مرجع رسیدگی به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است، اظهار کرد: تحقیقات پیرامون پرونده های مددجویان جرائم غیر عمد به صورت جامع و کامل توسط گروه تحقیق این ستاد صورت می‌گیرد و پس از آن جهت آزادی به هیئت امناء ارجاع داده می‌شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403080302142
  • خبرنگار : 50214