جشنواره انگور «کندوله» برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان صحنه از تدارک برگزاری دومین جشنواره انگور کندوله در این شهرستان خبر داد.

سعید بروشان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه سال گذشته این جشنواره تحت عنوان انگور کندوله و سیب سرتخت برگزار شد، اظهارکرد: امسال بنا داریم این جشنواره را به شکل جداگانه در هر دو روستا برگزار کنیم. 

وی افزود: به این منظور دومین جشنواره انگور کندوله، فردا (جمعه، چهارم آبان) در روستای کندوله واقع در دهستان کندوله شهرستان صحنه برگزار خواهد شد. 

رئیس میراث فرهنگی شهرستان صحنه تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در این جشنواره علاوه بر سخنرانی مسئولین، برنامه‌های متنوع و شادی همچون دف نوازی، برپایی آئین‌های محلی، آئین هلپرکی، شاهنامه خوانی کردی، معرفی کندوله و معرفی صنایع دستی و سوغات این منطقه را خواهیم داشت. 

وی افزود: همچنین در این جشنواره ۱۰ غرفه سوغات شامل فرآورده‌های محصول انگور مانند کشمش و سرکه به همراه یک غرفه صنایع دستی بومی روستا برپا خواهد شد. 

به گفته این مسئول، این جشنواره پس از برپایی نماز جمعه، از ساعت ۱۴ آغاز می‌شود و به مدت چهار ساعت ادامه خواهد داشت. 

بروشان درپایان یادآورشد: این جشنواره قرار بود ۲۰ مهرماه برگزار شود که با توجه به واقعه تلخ شهادت سیدحسن نصرالله و شهادت دیگر رهبران جبهه مقاومت، به تعویق افتاد و فردا برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام 

  • پنجشنبه/ ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403080302137
  • خبرنگار : 50184