حاجی‌بابایی:

یک شرکت هواپیمایی در همدان مستقر می‌شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام شده برای رونق هر چه بیشتر شرایط گردشگری استان قرار است شرکت هواپیمایی ایران ایر در همدان مستقر شود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی پنجشنبه ۳ آبان در شورای اداری استان که با حضور وزیر میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: در دو سه روز گذشته با همت استاندار همدان و پیگیری‌های انجام شده و جلسه‌ای که با وزیر راه برگزار شد قرار است ایران ایر در همدان مستقر شود تا با این اقدام بتوانیم تمام شرایط را برای گردشگری استان همدان از جمله مهمترین آن در بحث گسترش دانشگاه‌ها و بهداشت و درمان ایجاد کنیم.

وی افزود: بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی همدان در حال حاضر یک بیمارستان گردشگری بوده که وجود ایران ایر موجب جذب گردشگر از سراسر دنیا برای مداوا در این استان خواهد بود.

حاجی بابایی با بیان اینکه استان همدان با توجه به مسیر اربعین و عتبات عالیات جایگاه ویژه‌ای در بحث گردشگری مذهبی و نیز گردشگری ملی دارد، خاطرنشان کرد: در طول سه دهه گذشته سعی شده است تمام زیرساخت‌های گردشگری استان را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: در بحث راه‌آهن به جز تهران به سمتی حرکت می‌کنیم که رتبه نخست کشوری را در اتصال و در محوریت راه‌آهن شمال به جنوب، مرکز به غرب و نیز کریدور شمال به جنوب داریم.

حاجی بابایی همچنین از اخذ مجوز ماده ۲۳ برقی شدن قطار همدان در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: پیگیر برقی شدن قطار همدان هستیم که در این رابطه به زودی ماده ۲۳ آن اخذ خواهد شد.

‌وی با اشاره به اینکه همدان مرکز تمام ارزش‌های تمدنی یک کشور است، خاطرنشان کرد: گنجنامه، غارعلیصدر، مسجد جامع هر کدام همانند هگمتانه جز آثار طبیعی و تاریخی انگشت شمار در دنیا بوده که ظرفیت جهانی شدن را دارند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403080302081
  • خبرنگار : 50037