علت قطعی خطوط مخابراتی تنکابن چه بود؟

حدود ساعات چهار صبح امروز، خطوط ارتباطی در شهرستان تنکابن قطع شد و آنتن تلفن‌های همراه به وضعیت سرویس اضطراری درآمد.

به دنبال این قطعی گروهی از مردم اختلال موجود در خطوط ارتباطی را به بارش برف پاییزی سنگین درارتفاعات نسبت دادند. برخی دیگر معتقد بودند این اختلال براثر سرقت کابل‌های فیبر نوری و مخابرات بود که پیشتر و در چند ماه گذشته نیز اتفاق افتاده است.

حدود یک سال پیش نیز چنین اختلالی در خطوط مخابرات رخ داد و بعدها علت آن را سرقت کابل‌های مخابرات گزارش کردند که در آن، شهرستان‌های غربی مازندران شامل عباس‌آباد، تنکابن و رامسر دچار قطعی خطوط تلفن همراه شد.

پیگیری‌های خبرنگار ایسنا نشان می‌داد که این‌بار این قطعی فقط در شهرستان تنکابن گزارش شده و در چند ساعت تمام خطوط ارتباطی تلفن ثابت و همراه قطع شده است که در نهایت حدود ساعت ۱۰ صبح امروز نخست آنتن تلفن همراه اول به جریان افتاد و یک ساعت بعد، تمامی خطوط تلفن ثابت و همراه به حالت عادی بازگشتند.

این قطعی ارتباط همچنین سبب اختلال در عملکرد پمپ بنزین‌ها، مراکز فروش و اداره‌های مختلف شهرستان شد و بر این اساس مشکلاتی را در تنکابن به‌وجود آورد.

حکمت داجلیری، فرماندار شهرستان تنکابن در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار ایسنا، ضمن بیان اینکه هم‌‎اکنون شرایط به روال عادی بازگشته و وضعیت بازار مطلوب است، گفت: این موضوع به سبب اختلالی بود که در خطوط ارتباطی شهرستان به‌وجود آمد.

وی خاطرنشان کرد: علت اصلی، قطعی سیم فیبر نوری در محدوده پل روستای ولی‌آباد در شرق شهرستان بود که سبب اختلال گسترده در شهرستان شد و هم‌اکنون کارشناسان امنیتی در حال بررسی دلایل اتفاق و رخداد هستند.

وی با بیان اینکه با تلاش سریع مأموران و دستگاه‌های مرتبط از حدود ساعت پنج صبح، از ساعت ۱۰ مشکل رفع شد و وضعیت به حالت عادی بازگشته است، تاکید کرد: به سبب اختلال ایجادشده از مردم عذرخواهی می‌کنیم و بر این اساس پیام پوزشی از سوی مجموعه مدیریت ارشد شهرستان برای مردم ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، قطعی اینترنت و خطوط ارتباطی تلفن ثابت و همراه از بامداد امروز آغاز شد و تا ساعت ۱۰ صبح ادامه داشت که با تلاش دستگاه‌های اجرایی مرتبط اکنون همه کانال‌های ارتباطاتی برقرار شده است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403080302075
  • خبرنگار : 50200