طراحان نمایش «دایره گچی قفقازی» معرفی شدند

طراحان نمایش «دایره گچی قفقازی» به کارگردانی امیر دژاکام معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، در آستانه آغاز اجرای «دایره گچی قفقازی» که قرار است به کارگردانی امیر دژاکام در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر به صحنه برود طراحان این اثر نمایشی معرفی شدند.

بر این اساس مژگان عیوضی به عنوان طراح لباس، میرامیر امیری به عنوان آهنگساز، امیر قادری به عنوان طراح گریم، بهزاد جاودانفر به عنوان طراح حرکت و شیرین بوریایی به عنوان طراح صحنه این اثر نمایشی امیر دژاکام را همراهی می‌کنند.

«دایره گچی قفقازی» نوشته برتولد برشت با ترجمه سیمین امیریان و تهیه کنندگی سعید مرادی از ۹ آبان اجرای عمومی خود را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز می‌کند. همچنین پیش‌فروش بلیت‌های سه روز نخست این اثر نمایشی با تخفیف ۲۰ درصدی در سامانه تیوال آغاز شده است.

تا کنون رابعه اسکویی، امیر کربلایی‌زاده و سیاوش خیرابی به عنوان بازیگران نمایش «دایره گچی قفقازی» معرفی شده‌اند. همچنین نقش‌های اصلی این اثر نمایشی نیز برعهده النا امیدی و نگار بابائی دو بازیگر جوان خواهد بود که با این نمایش به فضای حرفه‌ای تئاتر معرفی می‌شوند.

«دایره گچی قفقازی» از جمله آثار شناخته شده برتولد برشت است که امیر دژاکام قصد دارد بعد از چند سال دوری از فضای رسمی تئاتر آن را با سبک و سیاقی متفاوت و در قالب اثری تراژیکمدی به صحنه ببرد.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: این نمایش به سرگذشت یک دختر کلفت می‌پردازد؛ گروشه فرزند حاکم را که مادر از ترس جانش فراموش کرده، نجات می‌دهد و در گیر و دار جنگ‌های داخلی با بدبختی  از فرزند نگهداری می‌کند. مادر او را فراموش کرده تا زمانی که ...

این اثر نمایشی از ۹ آبان تا ۱۴ آذر هر شب ساعت ۱۹ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403080302065
  • خبرنگار :