وجود ۵۱ داروخانه دامپزشکی فعال در چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از وجود۵۱ داروخانه دامپزشکی فعال در استان خبر داد.

خدیجه خاکسار امروز سوم آبان‌ماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در استان ۱۱ شرکت تولیدکننده دارو و مکمل های غذایی و درمانی، ۸ شرکت پخش دارو، واکسن و مواد بیولوژیک دامپزشکی به صورت سراسری و استانی، ۶ آزمایشگاه همکار، هفت آزمایشگاه بخش غیر دولتی، ۲۷ مرکز مایه‌کوبی دام و طیور در بخش غیردولتی، ۵۰ مرکز درمانی و درمانگاهی بخش غیردولتی و۵۱ داروخانه دامپزشکی فعال وجود دارد که در حال ارائه خدمات به دامداران، عشایر و بهره‌برداران بخش کشاورزی و دامپروری هستند.

خاکسار افزود: در نیمه نخست سال‌جاری در بخش دولتی ۱۰۶۴ مورد عملیات درمانگاهی دامپزشکی انجام شده و در همین مدت در بخش غیر دولتی تعداد ۲۹۶۸۶ مورد معالجه درمانگاهی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری قطب بزرگ دامداری در کشور است، تصریح کرد: تعداد ۱۸۴۹ مورد آزمایش در بخش خصوصی و ۳۲ هزار و ۷۶۷ مورد آزمایش در آزمایشگاه‌های بخش دولتی برای کمک به تشخیص بیماری‌ها یا موارد دیگر انجام شده است.

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان از تعداد بیش از ۴۷۰ مورد بازدید از داروخانه‌ها، ۳۶۲ مورد بازدید از مراکز درمانی و ۲۵۴ مورد بازرسی از مراکز مایه کوبی توسط بازرسان این اداره کل در سراسر استان در ۶ ماه گذشته خبر داد.

خاکسار خاطرنشان کرد: امید است با بهره‌گیری از توان کارشناسان دامپزشکی در بخش‌های دولتی و بخش غیردولتی دامپزشکی، روند رو به رشد آمار و عملکرد ارائه خدمات دامپزشکی به دامداران و عشایر به خصوص اقشار کمتر برخوردار جامعه افزایش یابد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403080302053
  • خبرنگار : 50123