معاون توسعه منابع آموزش و پرورش گلستان خبر داد

استقبال ۴۷ درصد دانش‌آموزان گلستان از هنرستان

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان گلستان از ورود ۴۷ درصد از دانش‌آموزان پایه نهم این استان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در سال تحصیلی جدید خبر داد.

محمد پیری معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان گلستان امروز  پنجشنبه سوم آبان در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به برنامه پنج‌ساله آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر برنامه شاخص ما ۵۰ درصد است، ما به تحقق این هدف نزدیک شده‌ایم و استان گلستان در زمینه فنی و حرفه‌ای جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

پیری با اشاره به هدایت ۴۷ درصد از دانش‌آموزان پایه نهم این استان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در سال تحصیلی جدید  تأکید کرد: توسعه مهارت‌های حرفه‌ای دانش‌آموزان تنها از طریق برنامه‌ریزی درسی محقق نمی‌شود و آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه نیز برنامه‌های فوق‌برنامه‌ای را در نظر گرفته است.

وی به برگزاری جشنواره‌های مختلف مانند جشنواره جابر برای دانش‌آموزان ابتدایی و جشنواره‌های خوارزمی برای دانش‌آموزان متوسطه اشاره کرد و افزود: هدف این است که هر دانش‌آموز یک مهارت را فرا بگیرد و در زندگی اجتماعی خود از آن بهره‌برداری کند.

معاون آموزش و پرورش استان گلستان همچنین از انتخاب این استان به عنوان دبیرخانه دیپلماسی مهارتی کشور خبر داد و گفت: استان گلستان میزبان جشنواره‌ای خواهد بود که به تبادل تجربه در آموزش‌های مهارتی با کشورهای همسایه منجر خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که این اقدامات به ارتقای سطح آموزش و تربیت در استان کمک کند و در آینده شاهد تأسیس هنرستان‌های مشترک با کشورهای همسایه باشیم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403080301950
  • خبرنگار : 50604