مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خبر داد

پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ کیلوگرم زعفران خشک در کوهسرخ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهسرخ از پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ کیلوگرم زعفران خشک در سال جاری در کوهسرخ خبر داد.

حجت صفرنژاد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: زمان برداشت زعفران در این شهرستان از اواخر مهرماه آغاز می‌شود و تا اواخر آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی کوهسرخ اظهار کرد: زعفران یک نوع محصول دارویی است که در شهرستان کوهسرخ کشت شده و سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان ۱۶۰۰ هکتار است.

وی با بیان اینکه کوهسرخ یکی از قطب‌های مهم تولید زعفران در استان است، تصریح کرد: میانگین تولید زعفران در منطقه ۱.۲۵ کیلوگرم در هکتار است که پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از ۲ تن زعفران خشک برداشت شود.

صفرنژاد خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی‌ها مناسب در بهار امسال افزایش برداشت محصول نسبت به سال گذشته دور از انتظار نیست.

وی شرایط آب وهوایی و مناسب اقلیمی موجب شده که زعفران تولیدی در این شهرستان از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار باشد، افزود: همچنین هر ساله به دلیل سردسیر بودن منطقه کوهسرخ برداشت زعفران زودتر آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی در خصوص مسائل فنی، برگزاری روز مزرعه‌ها، بازدید از مزارع و توصیه‌های فنی، توزیع کودهای شیمیایی و برگزاری کلاس‌های آموزشی در خصوص فرآوری بهداشتی زعفران از جمله اقداماتی است که جهاد کشاورزی شهرستان کوهسرخ در بخش زعفران انجام داده است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403080301934
  • خبرنگار : 30147