اولین تیم واکنش سریع بانوان در زنجان تشکیل می‌شود  

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: ‌زنجان اولین استانی است که به‌ طور دائمی و شبانه‌روزی تیم واکنش سریع بانوان را تشکیل می‌دهد. 

بابک محمودی در حاشیه بازدید از روند برگزاری دوره کشوری مقدماتی رانندگی در شرایط ویژه(آفرود )،‌افزود: بانوانی که توانمند هستند و دوره‌های تخصصی را فراگرفته‌اند با توجه به انسجام خوبی که در جمعیت این استان وجود دارد به‌عنوان تیم واکنش سریع بانوان به هموطنان ارائه خدمت خواهند کرد. 

وی تصریح کرد: تیم واکنش سریع بانوان برای اولین‌بار در کشور در هلال‌احمر زنجان راه‌اندازی می‌شود و به مرور بقیه استان‌ها نیز اقدام به تشکیل این تیم‌ها خواهند کرد.  

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: سیستم ارتباطی  جدید برای اولین بار در کشور توسط هلال‌احمر زنجان راه اندازی شد که‌ این سیستم، یکی از دستاوردهای مهم سفری است که امروز به استان داشتیم. 

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، محمودی ادامه داد: این سیستم ارتباطی بسیار امن و دائمی را در شرایط سخت و بحرانی مهیا خواهد کرد که برای اولین بار در کشور در زنجان با همکاری استانداری استان با هلال‌احمر راه‌اندازی و افتتاح شد. 

وی اظهار کرد: مهمترین چیزی که ما نیازمند آن هستیم  این است که بتوانیم به موقع نیازهای صحنه حادثه را شناسایی کنیم و اقدامات لازم را انجام دهیم که این امر فقط با ارتباطات میسر می‌شود. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: در جریان بازدید از مجموعه هلال‌احمر زنجان شاهد فعالیت‌های بسیار خوبی در این جمعیت بودیم و در استان پایگاه‌های امداد ونجات جدیدی با کمک خیرین و استانداری زنجان احداث خواهد شد. 

محمودی تاکید کرد: با توجه به اینکه زنجان یکی از محورهای اصلی ارتباطی کشور به شمار می‌رود، سازمان امداد ونجات تا آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۴ اقدام به کمک و حمایت از استان برای احداث پایگاه‌ها خواهد کرد. 

وی ادامه داد: امکانات و تجهیزات خوبی بالغ بر ۱۴ دستگاه خودرو عملیاتی اعم از ۶ دستگاه خودروی آمبولانس  و ۸ دستگاه خودروی عملیاتی و ست نجات به استان زنجان اختصاص داده خواهد شد. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: زنجان یکی از استان‌هایی است که همراهی و پشتیبانی خوبی با سازمان امداد ونجات دارد.  

‌دوره آموزش رانندگان امداد و نجات در شرایط خیلی سخت برای رانندگان عملیاتی کشور به میزبانی زنجان با حضور ۴۰ نفر درحال برگزاری است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403080301922
  • خبرنگار :