رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان زنجان:

تمدن‌سازی صحیح محصول فراگیری آموزه‌های دینی و قرآنی است

رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: تمدن‌سازی صحیح محصول فراگیری آموزه‌های دینی و قرآنی است یکی از ویژگی‌های بارز نظام اخلاقی اسلام، انجام دادن کارها با علم و آگاهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سجاد نوری دیروز (چهارشنبه ۲ آبان ماه) در ویژه مراسم شهادت شهدای محور مقاومت که با حضور خادم یاران و یاوران رضوی در مسجد علی ابن ابی طالب (ع) زنجان برگزار شد، با اشاره به آثار زیارت اهل بیت (ع)  دستیابی به عرفان و معنویت توام با تعبد را از اهداف اساسی در زیارت ائمه معصومین (ع) بر شمرده و افزود: تلاشی که از نظر فرهنگی و اجتماعی، از سوی امامان شیعه انجام می‌گرفت، یکی هم سوق دادن امت ‌به سوی پیشوایان حق و فرهنگ تشیع و خط اهل بیت‌ بود تا با یادشان، با احیای نام و خاطره و فکر و تعالیم‌شان، راه، نمایان‌تر و هدف روشن‌تر و راهنما آشکارتر شود تا مردم گرفتار سرگردانی و حیرت و بلا تکلیفی نشوند. این، حق هر شهید بر جامعه است.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران نگاه تمدنی به اسلام و آموزه‌های آن است یعنی به اسلام به عنوان دینی جامع و دارای ابعاد مختلف سیاسی حقوقی در کنار ابعاد عبادی و عرفانی می‌نگرد، یعنی اسلامی که عقلانیت و صلابت را در گفتمان تمدنی به طور توامان دارد.

نوری با اشاره به زیارت اهل بیت (ع) و جبهه مقاومت، خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت حاصل یک تفکر و مهندسی مقاومت است که توسط حضرت رسول اکرم (ص) و امام رضا (ع) است که امروز در مقاومت لبنان و مردم مظلوم غزه نمونه عینی آنرا می‌بینیم.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۳ آبان ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403080301913
  • خبرنگار : 50513