امام جمعه بوشهر: آبادی دنیای شما در توجه به آخرت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: اگر شما به آخرت توجه کنید، خداوند دنیای شما را آباد می‌سازد و در اینجا یک ارتباط دوسویه و بسیار سودمند برقرار می‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرای بوشهر گفت: وقتی که بزرگان غدیر با هم مکاتبه کردند یا یکدیگر را دیدند، به تأمل و تفکر در مورد انسان و ماهیت او پرداختند؛ انسان موجودی است که می‌خواهد در فضای زندگی خود مورد عنایت خداوند قرار گیرد و در تعاملاتش با دیگران با رفتارهای اخلاقی روبرو شود.

امام جمعه بوشهر افزود: امیرالمؤمنین (علی علیه‌السلام) می‌فرماید: «بین الله، هر کس بین خود و خدا را اصلاح کند، یعنی طوری زندگی کند که خداوند او را تأیید کند، خداوند بین قوم و مردم اصلاح ایجاد می‌کند.» زندگی شخصی که به این شکل عمل می‌کند، دچار بحران و مشکلات نخواهد شد. در این راستا، نماز، به ویژه نماز شب، دعا، پرهیز از گناه و اعتماد به خدا از جمله اقداماتی هستند که رابطه انسان با خدا را مستحکم می‌سازند.

آیت‌الله صفایی بوشهری ادامه داد: خداوند متعال باید در جامعه کاری کند که انسان‌ها زندگی آرامی داشته باشند و از سختی‌ها و بحران‌ها دور بمانند. گاهی ممکن است در جامعه با مشکلاتی مواجه شویم؛ مشکلات خانوادگی و ناراحتی‌های غیرمترقبه که نتیجه نداشتن ارتباط صحیح با خداوند است. اگر ما ارتباط خود را با خداوند اصلاح کنیم، تأثیرات مثبتی را مشاهده خواهیم کرد.

 به گزارش ایسنا، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: کسی که برای آخرت خود عمل می‌کند، باید بداند که این دنیا فرصتی است برای کسب سعادت در آخرت. خداوند هر کسی که از این فرصت به خوبی استفاده کند و اعمال نیک انجام دهد، متکفل امور دنیوی او خواهد شد.

وی با توجه به اقدام بانوان طلاب بوشهر در اهدای بخشی از طلاجات خود به مردم مظلوم فلسطین و لبنان گفت: برای مثال، شما که زیورآلات خود را برای خدمت به مردم لبنان و فلسطین اهدا کرده‌اید، بدانید که خداوند در همین دنیا جبران خواهد کرد و جبران آن در آخرت نیز به جای خود محفوظ است. افرادی که برای آخرت خود تلاش می‌کنند و از دنیا می‌گذرانند، نزد خداوند عزیزند و خداوند به آن‌ها کمک خواهد کرد.
آیت الله صفایی بوشهری اظهار داشت: انسان در دنیا فرصتی دارد که می‌تواند از آن به درستی بهره‌برداری کند و قطعاً همه ما عبور خواهیم کرد. پس از این فرصت به خوبی استفاده کنیم و به یاد داشته باشیم که اعمال نیک ما در دنیا، پاسخ الهی خود را دریافت خواهد کرد.

امام جمعه بوشهر بیان داشت: زندگی ما همچون عبورگاهی است که باید از آن توشه‌ای برای اقامت در جاهای دیگر بگذاریم. بهترین توشه در این مسیر، عبور از خودیت و منیت است. پرداختن به خود و انجام احسان به دیگران، ما را به آنچه که خداوند خواسته، نزدیک می‌کند. احسان یعنی عبور از خود به سوی دیگران و خداوند نیز وعده داده است که به ما می‌پردازد، زیرا ما به او پرداخته‌ایم.

وی تصریح کرد: اگر شما به آخرت توجه کنید، خداوند دنیای شما را آباد می‌سازد و در اینجا یک ارتباط دوسویه و بسیار سودمند برقرار می‌شود. خداوند در آیه «إن تنصروا الله» می‌فرماید که اگر این ارتباط برقرار شود و شما به نصرت او بپردازید، آنگاه ببینید که خداوند چه کارهایی برای شما انجام می‌دهد. وقتی این ارتباط برقرار شود، ما به دیگران کمک می‌کنیم و خداوند نیز کمک می‌کند. از سوی دیگر، در تفسیر آیه «إن تنصروا الله فی ما تستطیعون» باید یادآور شویم که اگر در حد توان خود دین خدا را یاری کنید، خداوند شما را در جایی که قادر نیستید، یاری خواهد کرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری افزود: این بدان معناست که ما در دنیا باید کاری را انجام دهیم که اثر اخروی دارد و در عین حال پرسود است. خداوند می‌فرماید که آیا می‌خواهید من شما را به تجارتی راهنمایی کنم؟ اگر به خدا ایمان داشته باشید و در راه او در امور مالی خود جهاد کنید، هیچ ضرری متوجه شما نخواهد شد، زیرا با خدا در حال معامله‌اید و چنین معاملاتی هیچگاه شکست نخواهد خورد.

وی اظهار داشت: انسان در فرصتی که خداوند به او داده است، با برقراری ارتباط با خدا و با خواسته‌های او، می‌تواند هم دنیا و هم آخرت خود را به عاقبت نیک برساند. این را در خاطر داشته باشید که هرچه برای خدا می‌گذارید، خداوند نیز به شما عطا خواهد کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۲۱:۵۹
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403080201860
  • خبرنگار : 50963

برچسب‌ها