تاکید استاندار خراسان رضوی بر نگاه ویژه به اقتصاد کشاورزی 

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی به عنوان زیر بنای اقتصاد، بر نگاه ویژه به اقتصاد کشاورزی در استان تاکید کرد.

غلام‌حسین مُظفّری ۲ آبان ماه، در نشستی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: مشارکت بخش خصوصی و حمایت از سرمایه‌داران و فعالین اقتصادی و برون‌سپاری فعالیت‌ها در بخش کشاورزی ضروری است.

استاندار خراسان رضوی امنیت غذایی را مهمترین مسئله استان برشمرد و افزود: امیدوارم با مشارکت تمامی ارکان بخش کشاورزی، موضوع امنیت غذایی با جدیت پیگیری شود.

وی همچنین تشکیل نشست‌های تخصصی با ارکان مختلف بخش کشاورزی و دامپروری و ادامه خدمت‌رسانی به کشاورزان با انرژی دو چندان و تقویت روند موجود را در دستیابی به این هدف ضروری دانست و گفت: استفاده از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌های علمی و دانشگاهی در بخش کشاورزی می‌تواند به بهبود وضعیت این بخش و رونق اقتصادی استان کمک کند.

غلامرضا قنبری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست ضمن تشریح  وضعیت بخش کشاورزی استان به ارائه پیشرفت‌ها و دستاوردها در زمینه راندمان تولید و تشریح طرح تحول کشاورزی پرداخت.

به گزارش ایسنا روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان رضوی، وی با تاکید بر لزوم حفاظت از منابع آب و خاک برای استفاده نسل آینده اضافه کرد: در راستای ارتقاء بهره‌وری در مزارع و باغات خراسان رضوی طرح تحول کشاورزی در استان اجرا شد و در اجرای آن آخرین یافته‌های تحقیقاتی در اختیار کشاورزان پیش رو قرار می‌گیرد تا بتوان زمینه افزایش بهره‌وری در تولید را با کمک بخش دولتی و مشارکت مردم فراهم کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۲۱:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403080201851
  • خبرنگار : 50664