اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از لو رفتن انبار احتکار کود شیمیایی تا کشف ماینرهای غیرمجاز در یک منزل مسکونی

در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر پلمب انبار ۲۰ میلیاردی احتکار کود شیمیایی، کشف ماینرهای غیرمجاز در یک منزل مسکونی، کشف جاساز تریاک در یک کامیون و... مشاهده می‌شود.

فرمانده انتظامی فسا امروز، ۲ آبان‌ماه گفت: با همکاری مردم قانون مدار، بیش از ۱۳ هزار کیلوگرم کود شیمیایی مایع و جامد احتکار شده کشف و انبار محل دپو نیز پلمب شد.

فرهاد آراوند در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی گزارش معتمدین مبنی بر دپو و نگه‌داری کود شیمیایی توسط فردی سودجو در انبار، ماموران پاسگاه زرجان بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس با حضور نماینده اداره جهادکشاورزی و صنعت و معدن از انبار بازرسی و یک هزار و ۱۰۰ کیسه ۱۰ کیلوگرمی کود شیمیایی و ۲۳۵ بطری ۱۰ لیتری کود مایع احتکار شده را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه کارشناسان ارزش کودهای احتکار شده را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند، اظهار کرد: یک نفر در این رابطه با پرونده متشکله روانه مرجع قضایی شد.

رئیس پلیس فسا بیان کرد: اقلام مورد احتکار جهت تعیین تکلیف به اداره مربوطه تحویل و انبار نیز پلمب شد.

یخچال کامیون، جاساز تریاک بود

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: کامیون با ۸۸ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در محور مواصلاتی استهبان ـ شیراز متوقف شد.

سردار یوسف ملک‌زاده در تشریح این خبر بیان کرد: در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان استهبان حین کنترل محورهای مواصلاتی با هدف برخورد با سوداگران مرگ، به یک دستگاه کامیون مشکوک و با علائم هشداری دستور توقف را صادر کردند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۸۸ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در جعبه و یخچال کامیون جاسازی شده بود را کشف و ضبط کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، گفت: ماموران پلیس شبانه‌روز در حال خدمت رسانی به شهروندان بوده و هرگز اجازه نخواهند داد مخلان آرامش عمومی و سوداگران مرگ به اهداف شوم خود برسند.

سارق حین رانندگی دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از دستگیری سارق با ۸ فقره سرقت خبر داد که روز گذشته با پراید مسروقه در حال رانندگی بود و گفت: ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ فخراباد حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری پراید که  حرکات مشکوکی داشت مظنون شدند.

اسماعیل زراعتیان افزود: ماموران سریعا دستور ایست دادند و راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند، خودرو را متوقف و راننده را نیز دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه پس از استعلام از مرکز مشخص شد که خودرو مسروقه است، گفت: سارق در بازجویی اولیه به ۸ فقره سرقت خودرو و محتویات درون خودرو اقرار کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با تصریح اینکه متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد، از شهروندان درخواست کرد ضمن توجه به هشدارهای پلیسی، وسایط نقلیه خود را به تجهیزات ضد سرقت مجهز کنند.

سارقین درون خودرو در داراب دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از کشف ۱۲ فقره سرقت درون خودرو و دستگیری ۲ نفر سارق خبر داد و گفت: در راستای اقدامات امنیت محله محور و در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در شهرستان داراب، شناسایی و دستگیری سارقین در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سیدرحمان هاشمی افزود: مامورین کلانتری ۱۱ در اقدامی غافلگیرانه ضمن رصد سارقین حرفه‌ای و سابقه‌دار، موفق به دستگیری ۲ نفر سارق شدند و متهمین در بازجویی انجام شده به ۱۲ فقره سرقت محتویات درون خودرو در نقاط مختلف شهر اعتراف کردند.

هاشمی با اشاره به معرفی سارقین به مرجع قضایی، تاکید کرد: رانندگان هنگام ترک خودرو از بسته بودن درب‌ها و بالا بودن شیشه‌ها اطمینان حاصل کنند و از گذاشتن مدارک هویتی و اشیاء قیمتی داخل خودرو خصوصا زمانی که قصد پارک خودرو برای مدت طولانی و دور از دید و دسترس دارند، خودداری کنند.

کشف ۳ دستگاه ماینر از یک منزل مسکونی در لامرد

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از کشف ۳ دستگاه ماینر غیرمجاز از یک منزل مسکونی خبر داد و گفت: با کسب اخبار و اطلاعاتی از شهروندان در خصوص نگهداری و بهره برداری غیرمجاز از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در یک منزل مسکونی در شهرستان لامرد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری این فرماندهی قرار گرفت .

محسن لشکری افزود: ماموران پلیس پس از هماهنگی قضایی، منزل مسکونی مذکور را مورد بازرسی قرار دادند و در نتیجه ۳ دستگاه ماینر غیرمجاز به ارزش ۳ میلیارد  ریال را کشف کردند. در این خصوص یک نفر پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

کشف ۲ هزار لیتر سوخت فاقد مجوز در زرین‌دشت

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت و کشف ۲ هزار لیتر سوخت فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی زرین‌دشت در اجرای طرح مبارزه با قاچاق در حوزه استحفاظی، اقدام به برپایی ایست و بازرسی کردند.

رحمت‌الله ارجمندی افزود: ماموران انتظامی حین برپایی ایست و بازرسی ۲ دستگاه وانت نیسان حامل ۲ هزار لیتر گازوئیل خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.

وی با بیان اینکه رانندگان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند، بر عزم پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی تأکید کرد و از مردم خواست در صورت اطلاع از فعالیت‌های قاچاقچیان، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۲۰:۴۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403080201834
  • خبرنگار :