برپایی دومین سالگرد شهدای حرم شاهچراغ(ع)؛

رفیعی: حمایت مالی از مردم لبنان مصداق جهاد است

کارشناس برنامه سمت خدا با بیان اینکه وقتی شرایط جهاد جانی وجود ندارد می‌توان به وسیله مال خود جهاد کرد، گفت: حمایت مالی و همدلی برای مردم لبنان مصداق جهاد است. 

دومین سالگرد شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در راستای برگزاری دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس امشب، ۲ آبان‌ماه در این حرم مطهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، خطیب و پژوهشگر برجسته دینی کشورمان در این مراسم با بیان اینکه امسال سال پرحادثه‌ای بود و حوادث سختی را پشت سر گذاشتیم، گفت: شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان، شهادت سید حسن نصرالله، شهادت اسماعیل هنیه، شهادت سردار نیلفروشان، شهادت یحیی السنوار و شهادت بسیاری از رهبران حزب‌الله و در آخر شهادت سید هاشم صفی‌الدین حوادث سخت امسال بود.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره ۱۵ هزار شهید استان فارس و شهدای حمله تروریستی حرم شاهچراغ(ع)، به مسائل جبهه مقاومت اشاره کرد و افزود: امروز نیاز شدید مردم لبنان به مسائل مالی است و شرایطی که در این کشور حاکم است نیاز به حمایت و همدلی دارد.

این کارشناس دینی اظهار کرد: جهاد مالی، جانی، زبانی و بیانی از انواع جهاد است اما جهاد مالی بر جهاد جانی مقدم است. برخی مواقع شرایط جهاد جانی وجود ندارد اما می‌توان با بقیه موارد دین خود را ادا کرد.

رفیعی با بیان اینکه این ایام شاهد شهادت فرماندهان جبهه مقاومت هستیم، تصریح کرد: فرمانده‌ای که در کشور باشد و در میدان نبرد مبارزه نکند فرمانده نیست، این حوادث نشان داد این شهیدان جانشان را در خط مقدم مبارزه فدا کردند و شهید شدند.

وی با تصریح اینکه دشمن ما دشمنی است که باید در مقابلش ایستادگی کرد، افزود: رژیم صهیونیستی و حامیان آن‌ در کشورهای عربی، انگلیسی، آمریکایی و کسانی که امروز شاهد صحنه‌های ظلم هستند و نسل‌کشی را می‌بینند بدانند که خدا آنان را به جزای اعمال خود خواهد رساند.

این خطیب برجسته کشورمان با بیان اینکه فرهنگ دین اسلام فرهنگ دفاع از مظلوم، دفاع و مبارزه با ظالم است، اظهار کرد: نگاه دین اسلام، نگاه مذهبی نبوده است اگر ظلم وجود داشته باشد حتی اگر شخص مظلوم غیر مسلمان باشد، دفاع از مظلوم وظیفه شرعی و انسانی است و در دین اسلام به دفاع از مظلوم اهمیت داده شده است.

رفیعی، ۴ ویژگی ایمان، عمل صالح، یاد خدا، دفاع از مظلوم را از ویژگی مسلمان دانست و افزود: مرگ و ذلت نتانیاهو و رژیم صهیونیستی و آمریکا را خواهیم دید و این وعده خدا است.

وی با اشاره به اینکه برخی به دنبال حواشی هستند و دفاع از مظلومان را تأیید نمی‌کنند، گفت: کشور رهبر دارد و سیاست‌های خارجی به وسیله ایشان تنظیم می‌شود که امنیت و رفاه مردم برای مقام معظم رهبری(مدظله) در رأس قرار دارد.

این کارشناس دینی با بیان اینکه سال‌های گذشته همگی توسط رهبر معظم انقلاب به عناوین اقتصادی نامگذاری شده است، اظهار کرد: سلامت مردم، حفظ جان و رفاه مردم برای مقام معظم رهبری (مدظله) اهمیت بسیار دارد بنابراین در تصمیمات گرفته شده که با کمال دقت و برنامه‌ریزی صورت گرفته است، نباید شک کرد.

رفیعی در پایان سخنان خود بیان کرد: شیراز شهری است که افتخار دارد امام جمعه شهید و ۱۵ هزار شهید را تقدیم کرده است و ۲ حمله تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) را از سر گذرانده است. افرادی که در حرم احمدبن‌موسی (ع) شهید شدند مظلوم بودند و برای جنگ نیامده بودند. شهادت همه آن‌ها سخت بود اما در این زیر این آسمان چیزی بالاتر از شهادت وجود ندارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403080201815
  • خبرنگار : 50976