نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی:

ضرورت ورود شرکت‌های دانش بنیان به بخش اقتصاد دریامحور

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه به اقتصاد دریا محور در مازندران، گفت: باید شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه ورود یابند.

حسن حسن نتاج چهارشنبه ۲ آبان در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت موضوع توسعه اقتصاد دریا محور در مازندران، اظهار کرد: اقتصاد دریامحور، راهبردی اساسی، توسعه‌ای و تحول آفرین است و باید توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.

نماینده مجلس دوازدهم گفت: در حدود ۲.۵ درصد از تولید ناخالص جهان مربوط به اقتصاد دریا بوده و در حدود ۹۰ درصد تجارت بین‌المللی از طریق دریاها انجام می‌شود.

حسن نتاج با اشاره به اینکه ۴۷۳ کیلومتر از ساحل دریای خزر در مازندران وجود دارد که برابر با ۵۵ درصد از سواحل شمال کشور است، بیان کرد: دریا و سواحل نقش اساسی در اقتصاد استان مازندران و کشور دارند، حتی اگر از نظر تولید ناخالص داخلی این نقش در شرایط فعلی تعیین کننده به نظر نرسد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این وسعت از فضای موجود دریایی به همراه زیرساخت‌هایی همچون بنادر امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر که در مازندران وجود دارد ظرفیت خوبی برای رشد و اعتلای اقتصاد دریامحور به شمار می‌رود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های تجاری کشور، باید بسط و توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه باشد، کشور ما با کشورهای منطقه از نظر فرهنگی، اشتراکات بسیاری دارد و همین امر می‌تواند در توسعه مبادلات تجاری بسیار موثر باشد.

حسن نتاج با بیان اینکه مازندران با چهار کشور هم مرز آبی است، افزود: باید فضای صادرات مرسولات تجاری به کشورهای همسایه و روان سازی فعالیت تجاری و صادرات محصولات کشاورزی، باغی، آبزیان و صنعتی در این بازار با قوت بیشتری به فروش برسد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهم صادرات محصولات شیلاتی مازندران به بازار پنج میلیارد دلاری کشور روسیه بسیار کم است، یادآورشد: استان مازندران فرصت بسیار مناسبی برای تحقق راهبردهای ابلاغ شده رهبر معظم انقلاب در زمینه توسعه دریامحور دارد و باید از این ظرفیت‌ها بر اساس چشم‌اندازی که ترسیم شده است به بهترین شکل استفاده کنیم.

نماینده مردم بابل در مجلس گفت: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در بخش اقتصاد دریا محور به خصوص در زیر ساخت‌های سواحل و تجهیزات صنایع دریایی ضرورت دارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403080201808
  • خبرنگار : 50490