وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

تپه تاریخی گیان به سایت گردشگری تبدیل شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با بیان اینکه تپه تاریخی گیان باید به سایت گردشگری تبدیل شود، گفت: باید از سراسر کشور و خارج از کشور برای این مکان مهم، گردشگر جذب شود.

سیدرضا صالحی‌امیری چهارشنبه دوم آبان در بازدید از مراکز تاریخی و  گردشگری شهرستان نهاوند، اظهار کرد: نهاوند اعتبار ایران است و شناسنامه ایران بدون نهاوند ابتر است و فرهنگ، تاریخ و تمدن این دیار باعث افتخار و غرور ایران است.

وی تصریح کرد: در همه ادوار تاریخی، از هخامنشیان تاکنون از نهاوند یاد شده است و تپه گیان رمز و رازهای تاریخی بسیار زیادی را در دل خود جای داده است.

صالحی‌امیری با بیان اینکه این تپه نقطه حیاتی است و جزو سه تپه میراثی و تاریخی ایران محسوب می‌شود، ادامه داد: این مکان تاریخی مهم باید حفاظت و اکتشاف شود و در حریمش فضاهایی ایجاد شود که باعث جذب توریسم شود.

وی با اشاره به چگونگی شکل گیری این سفر و تلاش نماینده‌های مردم در مجلس تصریح کرد: با انتخاب استاندار جدید همدان این انگیزه در من ایجاد شد که به این سفر بیایم و از نزدیک مسائل گردشگری استان همدان و شهرستان نهاوند را پیگیری کنیم. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با اشاره به آغاز برنامه سفر خود از نهاوند، افزود: شهرستان نهاوند به موزه، ثبت و صیانت از آثار تاریخی‌اش و مرمت این آثارش نیاز دارد.

صالحی‌امیری یادآور شد: طرح جامع و توسعه گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند باید طراحی و تدوین شود و این طرح در استانداری همدان با حضور نماینده شهرستان بررسی شود و من نیز این طرح را به عنوان سند جامع و توسعه گردشگری شهرستان امضا می‌کنم.

وی تاکید کرد: بررسی این طرح هفته آینده با حضور فرماندار و نماینده شهرستان در تهران آغاز خواهد شد و با این اقدام اتفاق خوبی برای شهرستان نهاوند رخ خواهد داد و البته مردم شهرستان هم به تدریج شاید صحنه عمل ما خواهند بود.

صالحی‌امیری در پایان گفت: در بحث تپه تاریخی گیان موضوع صیانت تاکنون ضعیف و محدود بوده و باید به حفاظت قوی‌تر تبدیل شود و قرار است بحث معارضین این مکان مهم با همکاری فرمانداری و شهرداری حل‌و فصل شود.

انتهای پیام 
 

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403080201777
  • خبرنگار : 50471