استاندار فارس:

مدیریت عالی استان باید تمام احزاب را ببیند / دوره مناقشات سیاسی گذشته است

استاندار فارس گفت: معتقدم فردی که مدیریت عالی یک استان را می‌پذیرد باید همه احزاب، گروه‌ها، جناح‌ها، اقوام، اقلیت‌ها، دیدگاه‌ها و ... را ببیند و برای مردم استان پدری کند، لذا سخنان همه را خواهم شنید اما بنا ندارم گروهی را حذف و گروه دیگری را جایگزین کنم.

حسینعلی امیری امروز، دوم آبان ماه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر شیراز پرهیز از دروغ، نفاق و ریا را ۳ ویژگی بارز و عینی رئیس جمهور دولت چهاردهم عنوان کرد و افزود: تدین باید در رفتارهای اجتماعی نمود پیدا کند و نشان داده شود.

وی با تاکید بر اینکه خدمت به مردم فارس، موضوع اصلی است، تصریح کرد: دوره مناقشات سیاسی گذشته است چرا که هیچ خیری جز اتلاف وقت و هزینه در آن وجود ندارد.

امیری با تاکید بر اینکه شوراها، یکی از مصادیق تمرین مردم سالاری دینی و دموکراسی است، موفقیت آن را زمینه گسترش دموکراسی در سایت سایر سطوح دانست و تصریح کرد: مردم به نشاط و تفریح نیاز دارند، برای افزایش سطح شادی مردم باید برنامه‌های مفرح و جذاب تدارک دیده شود. باید برنامه‌ریزی کرد تا نشاط مردم شهر شیراز چند برابر گذشته شود و در حد نام و آوازه شیراز توسعه یابد.

نماینده عالی دولت در فارس با تاکید بر اینکه حاکمیت باید با حکمت آمیخته باشد تا شکست نخورد، اظهار کرد: با کمک همه، برای توسعه استان گام برمی‌داریم و تلاش می‌کنیم.

 وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه با وظایف شورای اسلامی شهر آشنا هستم، بیان کرد: شورای اسلامی شهر نماینده مردم و یک پارلمان محلی است؛ احساس می‌کنم که مناسبات بین شورا و شهرداری شیراز مثبت است و به صورت یک ید واحد در حال رفع مشکلات شهری هستند.

 استاندار فارس با اشاره بر اینکه قریب به ۲ هزار طرح عمرانی در شهر شیراز در حال اجرا است از حمایت خود در مسیر توسعه این کلانشهر سخن گفت و ادامه داد: تولیت شهر شیراز در دستان شورای اسلامی شهر است، از تجربه سایر شهرهای دنیا به ویژه در حوزه مبلمان و خدمات شهری استفاده کنید.

 امیری خواستار انجام کارِ کارشناسی و دقیق قبل از آغاز طرح‌های عمرانی شد و اظهار کرد: به سبب اینکه کار به مشکل برخورد نکند، طرح‌های عمرانی باید دارای پیوست کارشناسی فنی و دقیق باشند.

 نماینده عالی دولت در فارس خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای ساماندهی حاشیه‌نشینی در اطراف شیراز شد و تصریح کرد: شیراز، آبروی استان است و هر دستگاهی بنا به نیاز در کنار شهرداری و شورا انجام وظیفه می‌کند.

وی طرح «از مزرعه تا سفره» را مورد توجه قرار داد و از ضرورت تکمیل تمام زنجیره‌های آن سخن گفت و افزود: مهم‌ترین مولفه نظام، رضایتمندی مردم است پس کارآمدی و رضایتمندی عمومی مورد توجه پارلمان شهری شیراز باشد.

 امیری با بیان اینکه به وفاق ملی پایبند است، خواستار ارائه گزارش‌ها در مورد مصادیق ترک فعل مسئولان شد و بر پیگیری آن تاکید کرد و با اشاره به مصوبات شورای اسلامی شهر، گفت: شورای اسلامی وظیفه وضع مقررات دارد و ناظر آن هم فرمانداری است، لذا به سبب اینکه مصوبات در فرآیندهای اداری گیر نکنند، تصمیمات را با مواد قانونی و حقوقی مختلف غنی کنید.

 نماینده عالی دولت در فارس بر ضرورت پرهیز از سیاست زدگی تاکید کرد و استفاده از توانمندی بانوان در پست‌های مدیریتی را یکی از رویکردهای دولت چهاردهم عنوان کرد و افزود: بر حمایت از مطالبه‌گران تاکید دارم و معتقدم استغاثه و درخواست مطالبه‌گران به ما، اهانت نیست بلکه یک فرصت است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، استاندار فارس در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه به مدیریت واحد شهری معتقد است، گفت: باغات قصردشت ریه‌های تنفسی شهر شیراز هستند لذا روی درختان این منطقه باید حساسیت نشان داد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403080201760
  • خبرنگار : 50976