نشست کمیته علمی کاشت یک میلیارد نهال

سالانه ۶ میلیون اصل نهال در ایلام تولید می‌شود

چهارمین جلسه کمیته علمی طرح کاشت یک میلیارد نهال استان ایلام با حضور اعضای کمیته علمی مرکز تحقیقات با نمایندگان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام برگزار شد.

«محمدرضا جعفری» رئیس بخش تحقیقات جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری مرکز تحقیقات کشاورزی و دبیر کمیته علمی کاشت یک میلیارد نهال امروز چهارشنبه ۲ آبان‌ماه ۱۴۰۳، در این نشست اظهار کرد: در خصوص نظارت کامل کارشناسان مرکز تحقیقات در روند صحیح و کامل کاشت یک میلیارد نهال حتماً در مراحل بررسی نهالستان‌ها، نوع گونه‌های انتخابی برای مناطق مختلف استان، پویش‌های کاشت و مسائل و مشکلات مربوطه هماهنگی‌های لازم بین اداره کل منابع طبیعی و مرکز تحقیقات  و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان صورت گیرد.

«مهرداد کهزادیان» رئیس اداره ترویج اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در خصوص فعالیت‌های ترویجی گفت: تعداد ۲۳۴ پویش مردمی با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه، حوزه علمیه خواهران و آموزش و پرورش به منظور فرهنگ‌سازی در خصوص حفظ و نگهداری و احیاء منابع طبیعی در سطح استان اجرا شده است.

وی افزود: در طول دو سال گذشته درس‌نامه‌ برای دانش‌آموزان مدارس استان با همکاری کارشناسان بخش‌های مختلف اداره‌کل منابع طبیعی برای اولین بار در کلاس‌های درس مدارس سطح استان ایلام برگزار شده است.

«محمدتقی کوشا» رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گزارشی در خصوص فعالیت‌های تولید، توزیع وکاشت نهال در نهالستان‌های شهرستان‌های مختلف استان ارائه و اظهار کرد: از تولید و کاشت سالانه ۲۵۰ میلیون نهال در کشور، سهم استان ایلام ۶ میلیون اصله نهال است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته در استان حدود ۶ میلیون اصله نهال تولید ولی در زمینه کاشت به‌دلیل مشکلاتی از قبیل کمبود امکانات و ظرفیت محدود استان، آب، نیروی انسانی و معارضاتی که با دامداران و مردم محلی وجود دارد کمتر از مقدار تعیین شده، عمل شده و نهال‌های اضافی به استان‌های مجاور ارسال شده است.

به گفته وی در زمینه زراعت چوب در سطح استان به مساحت یک هزار و ۷۵ هکتار انجام گرفته و در طول سال گذشته ۹ هزار ۲۰۰ هکتار جنگل‌کاری  با احتساب زراعت چوب انجام شده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403080201747
  • خبرنگار :