وزیر کشور:

رییس جمهور همبستگی ملی را در تشکیل کابینه نشان داد

وزیر کشور گفت: رییس جمهوری معتقد است کشور بیش از هر زمان دیگری به آرامش، امنیت و امید نیاز دارد که با وفاق و همبستگی ملی ایجاد می‌شود و این را در تشکیل کابینه نشان داد. 

اسکندر مومنی در آیین معارفه و تکریم استاندار خوزستان که امروز (۲ آبان‌ ماه) در اهواز برگزار شد، با گرامیداشت یاد ۲۴ هزار شهید خوزستان اظهار کرد: کمتر خانواده خوزستانی وجود دارد که عزیزش شهید نشده یا مجاهدت نکرده است؛ اینجا مشهد همه شهدا و رزمندگان است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: خوزستان در طول تاریخ سهم زیادی در حفظ و انسجام تمامیت ارضی داشته است و تاریخ و تمدن آن به چند هزار سال قبل برمی‌گردد. خوزستان دروازه و مهد تشیع بوده است و همه اقوام این استان در کنار هم زندگی می‌کردند و به مجاهدت و دفاع از اسلام پرداختند و می‌پردازند.

وزیر کشور بیان کرد: امنیت و آرامش امروز مرهون رشادت‌های رزمندگان و شهادت‌هاست. دشمنان به راحتی به همسایگان ما تهاجم و آن‌ها را اشغال کردند و سرزمین ویرانه‌ای به جای گذاشتند، اما به ایران که می‌رسند تنها شعار می‌دهند و تهدید می‌کنند و یاد شهدا که می‌افتند متوجه می‌شوند چنین کاری آسان برای‌شان نیست.

مومنی عنوان کرد: رییس جمهوری در دوران انتخابات گفت ملاک اصلی در انتخاب مسئولان براساس وفاق ملی، شایستگی و کارآمدی است و تفاوتی ندارد مدیر از چه قوم یا مذهبی باشد و چه تفکر یا گرایش سیاسی داشته باشد.

وی افزود: بعد از تعیین شاخص‌ها و بررسی‌های مختلف، آقای موالی‌زاده در اولویت قرار گرفت و با پیشنهاد وزیر کشور و تصویب هیات وزیران، استاندار خوزستان است. وی اولین استاندار از هموطنان قومیت عرب بعد از پیروی انقلاب اسلامی است. بر اساس وفاق، مسیر را دنبال می‌کنیم و هر کسی شایستگی خدمت دارد، اهل هر تفکر و مذهب و قومیتی باشد برای ما تفاوتی  ندارد.

مومنی گفت: اکنون آغازی برای تلاش بیشتر است. سالیان گذشته استانداران از قومیت‌های مختلف منصوب شدند و دیگران کمک کردند و امروز که استاندار عرب داریم هم باید مانند گذشته همه مدیران و قومیت‌ها کمک کنند. 

وزیر کشور عنوان کرد: امیدواریم استاندار جدید خوزستان با استفاده از همه قومیت‌ها و ظرفیت همه نخبگان، مسیر موفقیت را ادامه دهد. از خدمات استاندار پیشین هم تشکر می‌کنم. 

وی افزود: خوزستان ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف نفت و گاز و کشاورزی و صنعت دارد اما چالش‌های زیادی نیز دارد که باید رفع شوند و شرایط بهتر شود. کارهای خوبی انجام شده است اما باید بیشتر کار شود. 

مومنی گفت: در عین حال که خوزستان پرآب‌ترین استان است اما در بخش‌هایی از کم‌آبی به ویژه آب شرب و شرایط فاضلاب رنج می‌برد و باید این چالش‌ها رفع شوند.

وی بیان کرد: روا نیست استانی با ذخایر عظیم نفت و گاز، نرخ بیکاری بالایی داشته باشد و این وضعیت، موجب افزایش مهاجرت شود و شاهد مهاجرت معکوس از استان خوزستان باشیم. 

وزیر کشور عنوان کرد: چالش‌های خوزستان با حضور رییس جمهور مطرح شد و وی تاکید کرد کمیته یا کارگروهی تشکیل شود و مشکلات خوزستان مستمر بررسی شود و ما هم کمک می‌کنیم. رییس جمهور تاکید کرد چند وزیر، معین شوند و در کارگروهی، مستمر مسائل استان خوزستان را پیگیری کنند. 

وی افزود: مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس موثر هستند و امیدواریم از این ظرفیت استفاده مناسبی شود و همه کمک کنند استان خوزستان به جایی که شایسته است برسد.

مومنی گفت: در خصوص توانمندسازی شهرداری‌ها با برنامه‌ای که داریم شاهد تحول خواهیم بود اما چالش‌هایی داریم؛ تثبیت مدیریت شهرداری باید افزایش یابد؛ می‌بینیم که برخی شهرداران در مدت کوتاه تغییر می‌کنند. دنبال این هستیم شهرداران توسط مردم انتخاب شوند یا جابه‌جایی آن‌ها بعد از انتصاب به این راحتی نباشد؛ بنا داریم با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی این کار را انجام دهیم. 

وی افزود: باید توجه شود بعد از یک سال، عملکرد همه استانداران بر اساس شاخص‌ها ارزیابی می‌شود و کارنامه آن‌ها مشخص خواهد شد. در میان همه این شاخص‌ها، مردم‌محوری و حضور بین مردم، اولویت نخست است. باید برای راحت کردن زندگی مردم و برداشتن پیچیدگی‌های اداری قدام برداریم و دائم با مردم ارتباط داشته باشیم. 

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403080201720
  • خبرنگار : 50225