فرماندار:

سرشماری کشاورزی، چشم‌انداز این حوزه را در تیران ترسیم می‌کند

فرماندار تیران و کرون گفت: داده‌های سرشماری کشاورزی، چشم‌انداز این حوزه را در تیران و کرون ترسیم می‌کند.

علی محمدی کیا امروز (چهارشنبه، ۲ آبان) در آغاز طرح سرشماری کشاورزی تیران و کرون در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: کشاورزی، صنعت دانش بنیان و گردشگری سه محور توسعه اقتصادی این منطقه است که عمده سرمایه‌گذاری ها در این بخش‌ها انجام می‌گیرد.

وی افزود: تدوین چشم‌انداز کشاورزی این شهرستان برای ارائه برنامه اقتصادی و تامین زیرساخت‌ها با انجام سرشماری کشاورزی صورت می‌گیرد.

به گفته فرماندار تیران و کرون، اطلاعات آن دسته از مراکز تولیدی کشاورزی که دارای مجوز هستند وجود دارد و امکان تخمین زدن فراهم است، اما نسبت به مراکز کوچک و تغییرات صورت گرفته طی دهه‌های گذشته عدد و آماری وجود ندارد.

محمدی کیا ادامه داد: گردآوری اطلاعات مرتبط با شاخص‌های پایه‌ای و ساختاری بخش کشاورزی در جهت سیاست‌گذاری، نظارت و ارزیابی طرح‌های توسعه کشاورزی و روستایی کمک خواهد کرد و ایجاد عزم جدی در این خصوص و همکاری مردمی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه همکاری روستاییان و کشاورزان در این خصوص لازم است، خاطرنشان کرد: گردآوری اطلاعات چشم انداز نیازها را مشخص و فرصت هایی که برای توسعه اقتصادی ناشناخته مانده به این صورت رشد و پیشرفت پیدا می کند.

فرماندار تیران و کرون به اطلاعاتی که جمع آوری می شود اشاره کرد و یادآورشد: میزان محصولات تولیدی سالانه، سطح زیرکشت، پرورش دام و طیور، کشت محصولات گلخانه‌ای، پرورش آبزیان خوراکی شامل ماهیان گرمابی و سردآبی و سطح مکانیزه سازی مراحل کاشت، داشت و برداشت در این اقدام گردآوری و در اختیار جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد.

به اعتقاد محمدی کیا، دستیابی به جزیی‌ترین اطلاعات کشاورزی از دستاوردهای این سرشماری خواهد بود که تصمیم‌گیری برای آینده کاری موثر بوده و این چنین آماری در تیران و کرون که قطب کشاورزی است، سهم مهمی را برای برنامه ریزی دارد.

وی اضافه کرد: ۱۰ نفر نیروی انسانی برای سرشماری کشاورزی به‌کارگیری شده‌اند که زیر نظر جهاد کشاورزی فعالیت می‌کنند و برای کیفیت کار جلسات آموزشی برای آنان پیش بینی شده است.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403080201717
  • خبرنگار : 50605