استان بوشهر قطب اول تولید عسل کُنار در کشور است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی از آغاز برداشت عسل کنار از مزارع پرورش روستای چهوک از توابع بخش ارم در دشتستان خبرداد.

به گزارش ایسنا، ابوتراب نکیسا روز چهارشنبه در حاشیه این مراسم گفت: هر ساله در شهریورماه زنبورداران بومی و مهاجر از اقصی نقاط کشور وارد استان شده و با هدف تولید و برداشت عسل مرغوب در مناطق کُنارخیز مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: استان بوشهر با داشتن بیش از ۵۰هزار هکتار درخت کُنار، قطب اول تولید عسل کُنار در کشور است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه هر ساله ۲۰۰۰ تن عسل کُنار توسط زنبورداران بومی و مهاجر تولید می‌شود، افزود: از این مقدار حدود ۷۰۰ تن عسل کُنار، سهم زنبورداران بومی استان است.

نکیسا با اشاره به اینکه در استان بوشهر دو عسل مرغوب تولید و برداشت می‌شود، بیان کرد: در بهار عسل چهل گیاه یا بهاره، در پاییز عسل کُنار و در تابستان در مناطق ییلاقی عسل‌های تابستانه تولید و برداشت می‌شود.

وی عسل‌های تولیدی استان بوشهر را بازار پسند خواند و گفت: عطر و طعم خوب، خواص دارویی و دیر کریستاله‌شدن از جمله ویژگی‌های خاص عسل‌های تولیدی در استان است.

نکیسا عنوان کرد: عسل کنار بدلیل عطر و طعم خاص و منحصربفرد و همچنین خواص دارویی جزو بهترین عسل در بین کشورهای همسایه به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: استان بوشهر به دلیل موقعیت جغرافیایی می‌تواند به عنوان بهترین کریدور جهت صادرات و عرضه آن به تمام کشورهای همسایه و هدف ایفای نقش کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی با تاکید بر اینکه بخشی از عسل کُنار تولیدشده در استان بوشهر هرساله به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود گفت: ظرفیت‌های زیادی برای توسعه تولید و صادرات این محصول وجود دارد که با پیگیری بخش خصوصی و حمایت مسئولین قابل تحقق است.

نکیسا اضافه کرد: مراسم برداشت عسل کنار هر سال اوایل آبان ماه شروع می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، مراسم برداشت عسل کُنار با حضور معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان، بخشداری بخش ارم و تعدادی از زنبورداران محلی در روستای چهوک از توابع بخش ارم شهرستان دشتستان برگزار شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403080201707
  • خبرنگار : 50963