سالانه ۱۲ میلیون تن شیر در ایران تولید می‌شود

معاون موسسه علوم دامی کشور گفت: صنعت دام و طیور کشور به دلیل نفوذ دانش رشد و تحول خوبی داشته است. 

به گزارش ایسنا، عبدالله حسینی روز چهارشنبه دوم آبان در رویداد تبادل فناوری که در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج برگزار شد، گفت: سالانه نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن تخم مرغ، ۱۲ میلیون تن شیر و حدود ۸۰۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود که این رشد و تحول ناشی از نفوذ دانش در صنعت دام و طیور کشور بوده است.

وی افزود: این اتفاق همراه با حضور موسسات تحقیقاتی و همت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی محقق و باعث شده که یک صنعت بالنده در زمینه دام و طیور در کشور داشته باشیم. همچنین سرمایه گذاری‌هایی که در بخش تحقیقات طی سالیان گذشته صورت گرفته باعث شده که از لحاظ دانش فنی و متخصصین بسیار قوی‌تر از گذشته باشیم.

وی بیان کرد: در برنامه امنیت غذایی اصولی که لحاظ شده این است که غذا باید به میزان مناسب و کیفیت خوب در دسترس عموم قرار گیرد. برای رسیدن به این اهداف نیاز است که هماهنگی گسترده‌ای بین تمام سیستم و پیکره تولید و صنعت برقرار شود.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در کشور فعالیت‌ها به صورت جزیره‌ای بوده است؛ اما امروزه فعالیت برخی از فعالین بخش خصوصی و شرکت‌ها باعث شده که این حلقه‌ها به یکدیگر متصل شوند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403080201698
  • خبرنگار : 50622

برچسب‌ها