رسانه‌های عبری: ارتش در برابر پهپادهای حزب‌الله ضعیف است

رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند در مقابله با تهدیدات پهپادهای پرتاب شده به سمت رژیم صهیونیستی شکاف عملیاتی وجود دارد و نسبت به شکست اطلاعاتی و عملیاتی که در جنگ‌های آتی بروز خواهند کرد، هشدار دادند.

به گزارش ایسنا، این رسانه‌ها امروز چهارشنبه گزارش دادند، ارتش اشغالگر در مقابله با پهپادهایی که به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب می‌شوند، ضعف دارد و در این زمینه پهپادی را مثال می‌زنند که دیروز از لبنان به دور از رصد رادارها وارد فلسطین اشغالی شد و شهرک‌نشینان را وادار کرد به پناهگاه‌ها بروند.

«امیر بوهبوط» نویسنده و تحلیلگر مسائل نظامی در وبسایت واللا نوشت، شکاف عملیاتی در مقابله با تهدید پهپادها امروز بروز نکرده است بلکه هفتم اکتبر ۲۰۲۳ این ضعف آشکار شد وقتی که گروهی از حماس با گلایدرها به شهرک‌های صهیونیستی حمله کردند بدون اینکه توسط نیروی هوایی شناسایی یا رهگیری شوند.

وی افزود، وظیفه شناسایی، ردیابی و رهگیری پهپادها بسیار پیچیده است، زیرا حزب‌الله پهپادهای خود را از مناطقی با توپوگرافی صعب العبور با استفاده از پرتابگرهای متحرک پرتاب می‌کند، بنابراین آنها در مدت زمان کوتاهی به فضای هوایی رژیم صهیونیستی نفوذ می‌کنند.

بوهبوط گفت، این پهپادها دارای رادار پایین هستند و در اتفاع کم و در مناطق پرجمعیت پرواز می‌کنند و به همین دلیل، قدرت نیروی هوایی رژیم صهیونیستی برای رهگیری آنها از ترس آسیب دیدن شهرک‌نشینان یا ساختمان‌ها کم می‌شود. از این روی، ارتش صهیونیستی سیستم‌های رادار و حسگر را در مناطق گسترده نصب کرده تا قدرت شناسایی و ردیابی پهپادها را بهبود ببخشد اما با این همه ارتش تکرار می‌کند که «دفاع محکمی وجود ندارد».

وی گفت ناپدید شدن پهپاد از دیدرس رادارها در روز گذشته به دلیل شکست گروه اطلاعاتی که مستقیماً زیر نظر فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی قرار دارد، ضربه‌ای کمتر از حمله به تیپ گولانی نبود.

حزب‌الله لبنان ۲۲ مهر طی عملیاتی اردوگاه آموزشی تیپ گولانی را در منطقه «بنیامینا» در جنوب حیفا با پهپاد هدف گرفت و چند نظامی صهیونیستی کشته و زخمی شدند. 

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403080201691
  • خبرنگار : 71592