جمالی: صاحب نظران اقتصادی و سیاسی به حضور رئیس جمهور در اجلاس بریکس خوش بین هستند

یک عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: حضور رئیس جمهور به عنوان عضو رسمی در اجلاس بریکس یک موفقیت اقتصادی و سیاسی برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

محمد جواد جمالی نوبندگانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به روسیه به منظور شرکت در اجلاس بریکس، بیان کرد: از نگاه بنده باید حضور جمهوری اسلامی ایران را به عنوان عضو اصلی بریکس به فال نیک گرفت. این اولین حضور رسمی جمهوری اسلامی ایران بعد از تایید عضویت دائمی آن در بریکس است، از نگاه بنده این یک موفقیت اقتصادی و سیاسی برای جمهوری اسلامی ایران است که علی رغم فشار آمریکا و غرب و تحریم های همه جانبه و هوشمندانه آنان علیه جمهوری اسلامی ایران، توانستیم به عضویت رسمی این سازمان در بیاییم.

وی در ادامه اظهار کرد: گرچه کشورهای عضو بریکس بیشتر در جهت تقویت بنیه اقتصادی و تجاری بین خود گام برداشته و از این جهت شناخته شده است، اما در عین حال مباحث سیاسی نیز درون این نهاد  نهفته است. باتوجه به دنبال کردن سیاست انزوای ایران توسط غربی ها، حضور ایران در نشست بریکس حضور هوشمندانه ای است.

وی یادآورشد: کشورهای مهمی مانند روسیه، چین، برزیل و آفریقا  در بریکس عضو هستند و همچنین خیلی از کشورهای حاشیه خلیج فارس که تبادلات اقتصادی زیادی با غرب دارند عضویت در بریکس را دنبال می‌کنند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه، تصریح کرد: از سوی دیگر در شرایط کنونی خاورمیانه و درگیری هایی که بین ایران و رژیم صهیونیستی پیش آمده است و فشاری که بر روی محور مقاومت وجود دارد، این سفر فرصت خوبی برای دیدارهای دوجانبه و چندجانبه با کشورهای منطقه است تا حول مسائل منطقه رایزنی صورت گیرد. کشورهایی در این اجلاس شرکت دارند که نفوذ منطقه ای خوبی دارند. رئیس جمهور می تواند از این فرصت نیز استفاده بهینه‌ای داشته باشد. صاحب نظران اقتصادی و سیاسی به سفر رئیس جمهور به روسیه خوش بین هستند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403080201662
  • خبرنگار : 71560