استاندار:

گستره کنترل‌های استاندارد در خراسان شمالی افزایش یابد

استاندار خراسان شمالی گفت: گستره کنترل‌ها و نظارت‌های استاندارد بر کیفیت محصولات باید افزایش یابد.

محمدرضا حسین نژاد دوم آبان ماه در همایش بزرگداشت روز جهانی استاندارد اظهار کرد: استاندارد در همه ابعاد زندگی دارای اهمیت و رسالت مهم آن صیانت از سلامت افراد است.

وی با اشاره به نقش استاندارد در رونق تولید افزود: شعار امسال با رونق تولید و مشارکت مردم گره خورده و در این زمینه مشارکت دادن مردم در ترویج فرهنگ استاندارد بسیار حایز اهمیت است.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای اداره کل استاندارد باید انجام اقدامات فرهنگی برای ترویج فرهنگ استفاده از کالای با کیفیت باشد، افزود: اگر مردم به دنبال کیفیت باشند، تولیدکننده هم به ناچار در فضای رقابتی به تولید با کیفیت سوق داده می‌شود.

استاندار خراسان شمالی افزود: باید به نقطه‌ای برسیم که محصولات ما توانایی رقابت با کالای خارجی را داشته‌ باشد و حتی بهتر و با کیفیت بالاتر از آن عرضه شود.

وی با اشاره به محدودیت‌های اعتباری در اداره کل استاندارد استان گفت: با وجود کمبود نیروی انسانی، اقدامات خوبی در استان در زمینه کنترل کیفیت کالاها انجام شده است.

وی گفت: تولید با کیفیت سبب رونق و جهش تولید در جامعه می‌شود. از این رو برای افزایش توان رقابت در واحدهای تولیدی این صنایع باید به ارتقای کیفیت در محصولات سوق یابند.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی نیز در این آیین اظهار کرد: میزان کم فروشی در واحدهای صنفی استان همواره کمتر از میانگین کشوری است.

محمد خوران بیان کرد: طرح پایش کمی پیش بسته بندی در استان نشان می‌دهد میزان کم فروشی در واحدهای تولیدی و توزیعی استان و نمونه‌های برداشت شده و مورد رصد قرار گرفته از ۱۹ درصد در سال‌های اخیر به ۶ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: خراسان شمالی به لحاظ مالی و اقتصادی توسعه نیافته است؛ با این وجود میزان کم‌فروشی در این خطه پایین است و این نشان از اخلاق مداری این مردم دارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403080201643
  • خبرنگار : 50444