سرپرست معاونت آموزشی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی:

رویکرد جهاددانشگاهی اتصال آموزش به بازار کار است

سرپرست معاونت آموزشی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، رویکرد این نهاد انقلابی را اتصال آموزش به بازار کار دانست و گفت: عنوان معاونت آموزشی جهاددانشگاهی نیز در همین راستا به «معاونت آموزش و کارآفرینی» تغییر یافته است.

اکبر شوقی روز چهارشنبه در گردهمایی مدرسان مراکز آموزش کوتاه مدت جهاددانشگاهی استان اظهارکرد: ثروت اصلی این نهاد انقلابی، نیروی انسانی و اساتید و مدرسان ما هستند، و تمام تلاش ما اینست که جایگاه و شأن نیروی انسانی این سازمان حفظ شود.

وی با تاکید بر لزوم توسعه کمی و کیفی مراکز آموزش کوتاه مدت سازمان گفت: تلاش داریم جزو ۳ استان برتر در مجموعه جهاددانشگاهی در حوزه آموزش باشیم و برای رسیدن به اهداف تعیین شده نیازمند همت پرسنل و مدرسان مرکز هستیم.

وی گفت: سنگر اصلی فعالیت ما در دست مدرسان است و طبق نظرسنجی که توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) شعبه آذربایجان شرقی انجام شده است اغلب مراجعان ما به واسطه کیفیت بالای آموزش و تدریس خوب اساتید در این مراکز حضور می‌یابند و ما قدردان این همراهی و همدلی مدرسان هستیم و در این راستا نیز امسال با دستور رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان حق التدریس مدرسان سازمان بیش از ۷۰درصد افزایش یافته و به اشل اعلام شده توسط دفتر مرکزی رسیده است.

شوقی با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف پژوهشی، فرهنگی، تجاری سازی، پزشکی و آموزشی افزود: خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا و بازار کار و مرکز افکار سنجی دانشجویان(ایسپا) در مجموعه معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فعال بوده و نقش مهمی در آگاهی بخشی به جامعه ایفا می ‌کنند.

وی با بیان اینکه اصلی ترین فعالیت معاونت آموزشی در جهاد دانشگاهی،  برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت است، گفت: در تبریز پنج مرکز آموزشی کوتاه مدت در نقاط مختلف شهر فعال بوده و در شهرستان‌های میانه و مرند نیز مراکز آموزشی جهاددانشگاهی فعالیت دارند. در دفاتر جهاددانشگاهی در دانشگاه های هنراسلامی تبریز و صنعتی سهند نیز آموزش‌های ما در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این دوره‌ها ویژه عموم مردم است، خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها در گروه‌های هفتگانه زبان‌های خارجی، پزشکی، کامپیوتر، فنی و مهندسی، علوم انسانی، کشاورزی و هنر ارائه می‌شود.

سرپرست معاونت آموزشی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی با اشاره به اعتبار بالای گواهی‌های دوره های آموزشی جهاددانشگاهی گفت: به واسطه این گواهی‌ها حتی می‌توان تسهیلات اشتغالزایی و کارآفرینی نیز دریافت کرد.

شوقی گفت: در جهاد دانشگاهی به واسطه همت بالایی که در فضای آن حاکم است، با کمترین امکانات بیشترین بهره وری را داریم و هیچ آموزشگاهی را در سطح کشور نمی‌توان پیدا کرد که مانند مراکز آموزشی جهاددانشگاهی تنوع رشته داشته باشد.

در این گردهمایی، مسائل مربوط به مراکز آموزشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403080201635
  • خبرنگار : 50016