فرماندار اعلام کرد

اجرای طرح شهید نیلفروشان در رفسنجان طی هفته پدافند غیرعامل

فرماندار شهرستان رفسنجان با بیان اینکه مدیری موفق است که در شرایط بحران بتواند با امکانات در دسترس شرایط را به نحو مطلوب مدیریت کند، گفت: طرح شهید نیلفروشان(دستورالعمل اقدامات دستگاه‌های اجرایی) ابلاغ شده که در راستای این طرح باید ارزیابی لازم از پدافند غیرعامل صورت گیرد.

حسین رضایی امروز دوم آبان‌ماه در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان رفسنجان با بیان اینکه پدافند غیرعامل باعث تحقق امنیت پایدار می‌شود و در آستانه ورود به هفته پدافند غیرعامل هستیم، افزود: باید همواره برای وقوع هر اتفاقی یا تهدیدی آماده بود و این آمادگی با پدافند غیرعامل محقق می‌شود؛ باید همه مدیران در راستای مؤلفه‌های پدافند غیرعامل و تهدیدات جدی، اهتمام لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: هر چه تکنولوژی پیشرفت می‌کند آسیب‌پذیری هم بیشتر می‌شود بنابراین باید در حوزه زیرساخت‌ها از جمله آب، برق، گاز، انرژی و نیز سوخت، سموم کشاورزی، پروژه‌ها، تاسیسات و ... پدافند غیرعامل اجرا شود تا شهرستان مورد تهدید و آسیب قرار نگیرد.

رضایی افزود: برای اجرای طرح شهید نیلفروشان در قالب پدافند غیرعامل در هفته آینده از سوی ادارات و ارگان‌های مختلف برنامه‌هایی‌ اجرا می‌شود که نیاز است این اداره‌ها گزارش و عملکرد خود را به فرمانداری ارسال کنند.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری رفسنجان نیز در این جلسه گفت: هفته پدافند غیرعامل ۱۴۰۳ از ۵ تا ۱۱ آبان با شعار "«رای مردم، پدافند دانش‌بنیان، حفاظت از زیرساخت‌ها، تدوام کارکردها» است و هر دستگاه اجرایی کمیته‌های مربوط به پدافند غیرعامل را در راستای دفاع از مقر و محل فعالیت خود تشکیل دهد.

مجید دهقانی ادامه داد: در حوزه علوم‌پزشکی، این دانشگاه رزمایش حمله سایبری به زیرساخت‌ها و سامانه های حوزه سلامت، آموزش کارکنان و نیروهای این دانشگاه در زمینه پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزا، دوره پیشگیری از حوادث ترافیکی در جوانان، آموزش و آزمون الکترونیکی پدافند سایبری، تمرین اطفاء حریق و تخلیه اضطراری ستاد مرکزی دانشگاه، کلاس آشنایی با هوش مصنوعی و آشنایی با پشه آئدس و دیگر برنامه‌ها را برگزار می‌کند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403080201558
  • خبرنگار : 50188