مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد

ثبت بارش بالای ۲۰۰ میلیمتر در ۵ ایستگاه گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: از ابتدای هفته جاری تاکنون در ۱۳ ایستگاه هواشناسی استان بیش از ۱۰۰ میلیمتر و در پنج ایستگاه بیش از ۲۰۰ میلیمتر بارش به ثبت رسیده است.

محمد دادرس چهارشنبه دوم آبان ماه در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را ابری و مه آلود دانست و اظهار کرد: اسب وونی با ۰.۹ درجه سانتیگراد زیر صفر و آستارا با ۱۳.۷ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان هستند.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی و سرد در منطقه دانست و افزود: با توجه به هشدار سطح نارنجی صادر شده طی امروز شرایط برای ابرناکی و مه آلود بودن هوا و وزش باد و بارندگی و کاهش دما و رعد و برق و بارش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات بالای ۱۵۰۰ متر مهیاست.

مدیرکل هواشناسی گیلان از ثبت بارش ۴۱۵.۹ میلیمتری در ایستگاه آبکنار از توابع شهرستان بندرانزلی از ۲۷ مهرماه لغایت صبح امروز خبر داد و اضافه کرد: طی ۷۲ ساعت گذشته در آبکنار و رضوانشهر نیز به ترتیب ۳۸۹.۵ و ۱۶۶.۴ میلیمتر باران باریده است.

دادرس ادامه داد: از ابتدای هفته جاری تاکنون در ۱۳ ایستگاه هواشناسی استان بیش از ۱۰۰ میلیمتر و در پنج ایستگاه بیش از ۲۰۰ میلیمتر بارش به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه به تدریج طی پنجشنبه شاهد تضعیف سامانه بارشی از غرب استان و تضعیف بارندگی و کاهش ابر خواهیم بود، گفت: مجددا از اواخر وقت شنبه تا صبح دوشنبه با نفوذ توده هوای بارشی و سرد، افزایش ابر و کاهش دما و بارندگی و باد شدید و خیلی شدید و رعد و برق و احتمال تگرگ و بارش برف در ارتفاعات پیش بینی می شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403080201503
  • خبرنگار : 50040