بازدید مجمع نمایندگان استان اصفهان از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

جمعی از نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد تقی نقد علی» رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون قضایی مجلس به همراه جمعی از نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی از بخش های مختلف موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کردند.
بنابراین گزارش، هیات مذکور پس از حضور در یادمان شهدای گمنام موزه و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان والامقام از تالارهای هفتگانه موزه بازدید کردند و در جریان وقایعی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و پیشرفت های پس از آن شد، قرار گرفتند.
تالارهای هفت‌گانه بخش اصلی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که مخاطبان را با تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آشنا می‌سازند. این تالارها با توجه به موضوعات و سیر وقایع، در هفت بخش و در امتداد یکدیگر طراحی شده‌اند و با ترکیب آثار حجمی، هنری، تجسمی و مفهومی، تاریخ معاصر ایران اسلامی را روایت می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی نقدعلی در پایان این بازدید گفت: دیدن این مجموعه برای بنده به عنوان کسی که هم بخشی از دوران انقلاب اسلامی و هم بخشی از دوران دفاع مقدس را در ایام نوجوانی و جوانی درک کردم، بسیار جذاب و یادآور خاطرات تلخ و شیرین آن دوران با شکوه بود.
عضو کمیسیون قضایی مجلس در ادامه گفت: به تصویر کشیدن مفاهیم والای دوران دفاع مقدس و ارزش های انقلاب اسلامی کار بسیار ارزنده ای است و توصیه اکید بنده به نسل جوان و علی الخصوص نوجوانان و دانش آموزان این است که حتما یکبار از این مجموعه ملی و انقلابی بازدید کنند.
رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان ضمن تقدیر و تشکر از کلیه عوامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: اقدامات خوبی انجام شده و بسیاری از آمار و ارقام مستندات ارائه شده برای خود بنده نیز بسیار بدیع و جذاب بود و لیکن در کنار اقدامات و طراحی های هنری و فرهنگی از فناوری های روز دنیا نیز نباید غافل شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس مقطع بسیار درخشانی از تاریخ ایران اسلامی است که بایستی این میراث گران بها و گنج عظیم با هنر و فناوری روز دنیا استخراج و به نسل های بعدی منتقل شود و الحمدالله مجموعه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این مهم بسیار موفق بوده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1403080201492
  • خبرنگار :